Audiomagic
Audiomagic powstało w 2009 roku z pasji do dobrego brzmienia. W 2011 pozyskało pierwszego inwestora – AIP Seed i w ciągu sześciu lat od wsparcia projektu wypracowało kilkunastokrotny wzrost wartości udziałów. W swoim portfolio spółka posiada 13 marek audio w wyłącznej dystrybucji:
- Encore Rockmaster
- RHA
- Brainwavz
- Topping Audio
- Noble Audio
- Meze Audio
- iFi Audio
- Etymotic Research
- Weston
- Cayin
- Fischer Audio
- Little Dot
- Kennerton
Klientami Audiomagic są choćby takie sieci, jak Empik, Komputronik czy Morele.net. Spółka z roku na rok zwiększa swoje przychody i generuje zyski. W 2019 ze spółką siły połączyło Lime Ears. To manufaktura indywidualnych monitorów dousznych założona w 2012 roku. Ponad 50% jej produkcji jest eksportowane, głównie do Japonii, Korei Południowej, Singapuru, Chin i Stanów Zjednoczonych.
Jej produkty cieszą się znakomitymi recenzjami na najbardziej poczytnych portalach branżowych i korzysta z nich wielu polskich artystów, w tym choćby Dawid Podsiadło, Monika Brodka czy Katarzyna Nosowska.
Połączone zespoły Audiomagic i Lime Ears obecnie doskonale się uzupełniają na poziomach technologii, wiedzy, doświadczenia oraz produktów. W końcu nie od dziś wiadomo, że muzyka wzmacnia więzi i inspiruje do współdziałania. Do tej pory sprzedała ona ponad 150 tysięcy produktów za łączną kwotę przekraczającą 20 milionów złotych. Nie powinno więc dziwić, że AIP Seed posiadające najbogatsze w Europie Środkowo-Wschodniej portfolio startupów, zdecydowało się zainwestować w ten projekt.
Cele Audiomagic na Crowdway
Celem spółki jest nie tylko produkcja indywidualnych słuchawek uniwersalnych, lecz także budowa społeczności i wprowadzenie nowatorskiej formy eventów koncertowych. W pierwszym przypadku mowa tu więc o produkcji masowej słuchawek Lime Ears, co pozwoli na eksport znacznie większych ilości.
Drugi z kolei dotyczy streamingu koncertów online na żywo. W aktualnej formie odznacza się on dość płaskim obrazem i dźwiękiem stereo, Audiomagic zamierza więc wzbogacić go o doświadczenie pełnego “zanurzenia” uczestnika w wydarzeniu.
Na realizację tych celów spółka będzie potrzebowała finansowania w wysokości 1,8 miliona złotych. W tym celu już niebawem przeprowadzi emisję akcji na platformie Crowdway i każdy zainteresowany będzie mógł w nią zainwestować.
Crowdfunding udziałowy na platformie Crowdway
Crowdway jest jedną z największych w Polsce platform equity crowdfundingu. Działa od 2015 roku. Do tej pory zrealizowała kampanię na łączną kwotę ponad 15 milionów złotych oraz pobiła rekordy crowdfundingu udziałowego w Polsce. Proponuje ona inwestorom zaangażowanie w wysokiej jakości aktywa w trzech liniach portfelowych:
- Dynamika (projekty w fazie dynamicznego wzrostu)
- Stabilność (produkty nieruchomościowe stabilnego zwrotu)
- Innowacje (startupy)
Duży sukces na tej platformie święciły chociażby dwie emisje spółek Janusza Palikota z branży alkoholowej: Tenczyńska Okovita i Tenczynek Bezalkoholowe. Każda z nich zebrała ponad 4 miliony złotych, pierwsza w 36 a druga zaledwie w 30 dni.