Zebrali niecałe 1.7 miliona złotych w 2019 roku, teraz szykują kolejną emisję – Brokreacja

BrokreacjaBranża piwna w Polsce w ostatnich latach przeszła prawdziwą rewolucję. Gust Polaków ewidentnie się zmienia i coraz częściej zamiast po najpopularniejsze produkty z marketów, sięgają po droższe, bardziej wyrafinowane regionalne lub nawet kraftowe trunki wytwarzane przez mikrobrowary. Przed małymi producentami otworzyły się dzięki temu zupełnie nowe możliwości. W rozkręcaniu swojego biznesu pomaga im crowdfunding. Już wkrótce możesz zainwestować w browar rzemieślniczy Brokreacja, który niebawem rozpocznie kolejną kampanię na platformie equity crowdfundingowej Beesfund.

Browary i crowdfunding

Zmiana gustów smakowych Polaków na bardziej kraftowe trunki i powstawanie w miastach coraz większej liczby lokali oferujących wyłącznie tego rodzaju alkohole ze stale zmieniającą się ofertą sprawia, że branża piwna stale się zmienia i pozyskuje nowych konsumentów. Dzięki temu browary znakomicie sobie radzą w organizowaniu zbiórek i to właśnie o sukcesach tej branży możemy najczęściej usłyszeć.

Przykłady? Chociażby Tenczynek Bezalkoholowe – spółka Janusza Palikota, której celem jest wytwarzanie regionalnych i rzemieślniczych piw o zawartości alkoholu 0,0%. Wszystkie akcje o łącznej wartości 4,176 miliona złotych sprzedały się dokładnie w 30 dni.

Wielki sukces osiągnął również Browar Jastrzębie oferujący doskonałe piwa kraftowe w wielu ciekawych odmianach. Na przełomie 2018 i 2019 roku dzięki emisji akcji na platformie Beesfund zebrał aż 3,88 miliona złotych.

Z kolei browar Brokreacja w zeszłe lato zebrał 1,7 miliona PLN, a teraz przygotowuje kolejną kampanię na tej samej stronie.

Brokreacja

Często powtarzaną zasadą inwestowania w crowdfundingowe projekty jest: “Inwestuj w to, co sam rozumiesz”. To właśnie jeden z głównych powodów, dla których branża piwna osiąga u nas w kraju w finansowaniu społecznościowym tak duże sukcesy. Browar Brokreacja doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dąży do bycia najbardziej ambitnym polskim craftowym projektem.

Od czerwca 2015 roku, kiedy miała miejsce premiera pierwszych piw spółki, dynamicznie się ona rozwija oraz warzy doskonałe i i wielokrotnie nagradzane złociste trunki. Dodatkowo, Brokreacja dba nie tylko o najwyższą jakość produktów, ale także o ciągłe poszerzanie sieci dystrybucji oraz rozbudowę marki.

Teraz przyszedł czas na kolejny śmiały cel strategiczny. Jest nim wybudowanie jednego z najnowocześniejszych browarów w Polsce. Za spółką stoi kolejna niezwykle istotna zasada inwestowania: “Inwestuj w projekty, które mają mocne podstawy sukcesu”.

Od ostatniej emisji Brokreacja pozyskała inwestora i działkę w Strefie Aktywności Gospodarczej w Zatorze, przygotowała projekt budowlany browaru, uzyskała promesę bankową na kredyt inwestycyjny, zgłosiła patent na rewolucyjną innowację techniczną, poszerzyła dostępność swoich produktów o kolejne wielkie sieci handlowe (w tym Lidl, Aldi, Kaufland i Polomarket), a jej piwa zdobyły kilkanaście nagród w topowych konkursach w Polsce i na świecie.

Aby wybudować swój ultranowoczesny browar, spółka musi jednak zebrać “armię inwestorów”. Jest już jednak w uprzywilejowanej sytuacji, ponieważ podczas ubiegłorocznej emisji pozyskała już pokaźne środki finansowe, dokładnie 1,69 miliona złotych.

Co ciekawe cel poprzedniej kampanii był taki sam, jednak zgromadzony kapitał pozwolił głównie na zakup działki (według zapewnień przeznaczono na to 1,05 miliona PLN), nie na budowę całej konstrukcji.

Teraz Brokreacja chce powiększyć kontyngent inwestorów, by wspólnie dopiąć projekt i wystartować z wyższego pułapu. Zamierza dokonać tego za pomocą platformy equity crowdfundingowej Beesfund i nie da się ukryć, iż posiada spore szanse na sukces.

Crowdfunding udziałowy na platformie Beesfund

Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku. Działająca pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”. Popularność Beesfund stale rośnie. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 83 emisje. Zebrano na nich łączną kwotę ponad 53 milionów złotych, a brało w tym udział ponad 58 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

Najgłośniejsza emisja akcji na Beesfund odbyła się w lutym 2019 roku. Piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.

Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarnii whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here