Browar Brodacz szykuje crowdfunding na Beesfund, aby pozyskać środki na budowę własnego browaru

Browar BrodaczBranża piwna w Polsce w ostatnich latach przeszła prawdziwą rewolucję. Gust Polaków ewidentnie się zmienia i coraz częściej zamiast po najpopularniejsze produkty z marketów, sięgają po droższe, bardziej wyrafinowane regionalne lub nawet kraftowe trunki wytwarzane przez mikrobrowary. Przed małymi producentami otworzyły się dzięki temu zupełnie nowe możliwości. W rozkręcaniu swojego biznesu pomaga im crowdfunding. Już wkrótce Browar Brodacz ruszy ze swoją kampanią crowdfundingową by pozyskać kapitał na budowę własnego zakładu produkcyjnego.

Branża piwna w crowdfundingu

Polacy coraz chętniej sięgają po kraftowe piwa, a w miastach powstaje coraz więcej lokali oferujących wyłącznie tego rodzaju alkohole ze stale zmieniającą się ofertą, aby klienci za każdym razem mogli posmakować czegoś nowego. Dzięki temu małe browary znakomicie sobie radzą w organizowaniu zbiórek i to właśnie o sukcesach tej branży możemy najczęściej usłyszeć.

Przykłady? Chociażby Tenczynek Bezalkoholowe – spółka Janusza Palikota, której celem jest wytwarzanie regionalnych i rzemieślniczych piw o zawartości alkoholu 0,0%. Wszystkie akcje o łącznej wartości 4,176 miliona złotych sprzedały się dokładnie w 30 dni.

Wielki sukces osiągnął również Browar Jastrzębie oferujący doskonałe piwa kraftowe w wielu ciekawych odmianach. Na przełomie 2018 i 2019 roku dzięki emisji akcji na platformie Beesfund zebrał aż 3,88 miliona złotych.

Browar Brodacz

Browar Brodacz funkcjonuje od 2015 roku jako browar kontraktowy. Od tego czasu zdołał już uwarzyć i sprzedać ponad pół miliona litra tego trunku. Aktualnie posiada w swojej ofercie 9 jego odmian:

  • California, czyli American IPA
  • Fruttato, czyli Peach Sour Ale. Zdobyło ono srebrny medal na Konkursie Piw Rzemieślniczych w 2018 roku
  • Bryza, czyli Pils
  • Freeky Fruits, czyli bezalkoholowe Rhubarb & Red Currant Ale
  • Lighthouse, czyli American Pale Ale
  • Playground No. 10, czyli Fruit American Pale Ale
  • Sunset, czyli klasyczne pszeniczne piwo Hefeweizen
  • Playground No. 17, czyli Salty Caramel & Rose Imperial Milk Stout
  • Playground No. 18, czyli Salty Cookie & Vanilla Imperial Milk Stout

Browar Brodacz – emisje crowdfundingowe

Co ciekawe, spółka przeprowadziła już dwie emisje na platformie crowdfundingowej Beesfund. Pierwsza miała miejsce na początku 2019 roku. Jej celem było zebranie 4 milionów złotych na wybudowanie własnej linii produkcyjnej, czyli browaru w Gdańsku. Jednak była to strategia długoterminowa, a z kampanii udało się uzyskać 1,27 miliona PLN za pomocą 1104 inwestorów. Nie starczyło więc na postawienie browaru, jednak spółka przeznaczyła te pieniądze na nabycie lokalnej hurtowni, w ten sposób zwiększając możliwości własnej dystrybucji piwa.

Druga emisja miała miejsce już w tym roku, w czasie lockdownu. Do tego momentu Browar Brodacz zdołał już podwoić swoją roczną sprzedaż. Firma nadal wspominała o budowie własnego browaru w Gdańsku, jednak jako bardziej odległym celu. W tamtej chwili zamierzała się skoncentrować na rozbudowie własnego łańcucha dostaw przez otwieranie kolejnych oddziałów dystrybucyjnych. Cel emisji wynosił 2,64 miliona złotych, a udało się zebrać 621 tysięcy PLN. Dokonano tego, dzięki wsparciu 418 inwestorów. Dzięki temu Browar Brodacz mógł uruchomić własny sklep internetowy. Miał on działać tymczasowo, w okresie lockdownu, jednak przerodził się w regularny biznes.

Co więcej, założyciele mają ambicje na ogólnopolską sieć dystrybucji produktów rzemieślniczych, dlatego w niedalekiej przyszłości tworzone będą oddziały sprzedające zarówno kraftowe piwo, jak i alkohole mocne. Wciąż jednak spółka potrzebuje pozyskać finansowanie na budowę własnego browaru, który dodatkowo pozwoli znacząco poszerzyć portfolio oferowanych produktów. W tym celu już wkrótce przeprowadzi więc swoją kolejną kampanię na platformie Beesfund.

Crowdfunding udziałowy na platformie Beesfund

Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku, a jej siedziba mieści się w Warszawie. Platforma działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”, a jej popularność stale rośnie. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 86 emisji, podczas któych zebrano łączną kwotę ponad 56 milionów złotych. Brało w tym udział ponad 62 tysiące zarejestrowanych użytkowników.

Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.

Więcej zebrał projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarni whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here