Pierwszy dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi posłuży do wytworzenia innowacji produktowej na skalę międzynarodową, w postaci znacząco ulepszonej technologii – systemu telemetrii. Technologie spółki wzbogacą jej przyszłe VR-owe produkcje.
– Miło nam poinformować, że projekty Carbon Studio znalazły się gronie wybranych przez NCBiR do dofinansowania w ramach czwartej edycji konkursu GameINN. Najbardziej cieszy nas fakt, że dofinansowanie dotyczy aż dwóch naszych innowacji, co biorąc pod uwagę olbrzymią konkurencję jest dla nas dużym wyróżnieniem – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
Pierwszy projekt
Pierwszy projekt dotyczy opracowania innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier w technologii wirtualnej rzeczywistości. – To narzędzie posłuży nam do wsparcia pracy projektantów poziomów. Rezultaty projektu będą wykorzystywane głównie do tworzenia leveli w grach typu VR Fantasy, w których krajobraz świata gry oparty będzie w dużej mierze o skaliste przestrzenie oraz różnego formacje skalne. Rozwiązanie pozwoli nam także projektować i rozbudowywać poziomy bezpośrednio w przestrzeni 3D za pomocą poleceń i gestów projektanta – dodaje Błażej Szaflik.
Całkowity koszt projektu wynosi ponad 4,7 mln zł, kwota dofinansowania z NCBiR to prawe 3,7 mln zł.
Drugi projekt z dofinansowaniem
Drugi projekt dotyczy opracowania innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze. Rozwiązanie to umożliwi zbieranie anonimowych danych o sposobie prowadzenia rozgrywki przez gracza, które będą bezpośrednio wykorzystywane w grach VR-owych. – Liczymy, że projekt pozwoli na tworzenie zupełnie nowego rodzaju rozgrywki, dopasowanej indywidualne do konkretnego gracza – informuje Aleksander Caban z zarządu Carbon Studio. – Co ważne, projektowane przez nas rozwiązanie nie posiada bezpośredniej konkurencji, na rynku nie ma rozwiązań oraz gier o podobnym poziomie złożoności i potencjale zaangażowania użytkownika. Nasza technologia będzie stanowiło odpowiedź na tę lukę – dodaje.
Realizacja projektu innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze to koszt ponad 3,6 mln zł. Wartość dofinansowania opiewa na blisko 2,2 mln zł.
O konkursie
Od pierwszej edycji GameINN cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Tym razem dofinansowanie mogli ubiegać się przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. W ramach czwartej edycji, do NCBR wpłynęła największa w historii programu liczba wniosków ubiegających się o dofinansowanie. Efekty prac nagrodzonych spółek są wykorzystywane dla zwiększenia konkurencyjności całego sektora i poszczególnych firm, podnosząc jakość oferowanych produktów i usług.
O Carbon Studio
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.
Od grudnia 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.