Nowa technologia zmienia nasze życie. Trudno nam za nią nadążyć, a należy zauważyć, że niesie ona ze sobą zarówno szanse, jak i zagrożenia. Celem rodziców powinno więc być bezpieczne i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w świat nowych technologii. Z pomocą przychodzi im Heroo – pierwsza w Polsce sieć telefonii komórkowej budowana z myślą o najmłodszych, która właśnie przeprowadza emisję akcji na platformie Beesfund.
Heroo – podstawowe informacje
Spółka Heroo wspólnie z ekspertami, psychologami i samymi rodzicami tworzy pierwszą w Polsce sieć telefonii komórkowej. Według projektu na urządzeniach mobilnych najmłodszych ma być zainstalowana specjalna aplikacja.
Dzięki niej będą oni mogli rozwijać się za pomocą nowych technologii poprzez zabawę, naukę, kreowanie odpowiednich postaw i budowanie więzi z innymi, a rodzice będą mieli dostęp do zdalnego zarządzania telefonem na swoim telefonie. Będzie również zaimplementowane filtrowanie treści, by wyświetlać tylko te odpowiednie dla dzieci.
Więcej informacji na ten moment nie zostało ujawnionych. We wtorek 19 maja spółka prezentowała swój projekt na Investors Day #10, może więc wkrótce opublikuje więcej szczegółów.
Heroo – cele inwestycyjne
Jak każdy operator telekomunikacyjny, spółka kupuje ruch hurtowo i sprzedaje go dalej w formie detalicznej. Zabezpieczeniem przyszłych płatności na rzecz dostawców ruchu jest gwarancja bankowa.
Spółka jest zbyt młoda, by ją uzyskać, więc musi posłużyć się gotówką. Dopiero po zamknięciu pierwszego roku działalności komercyjnej i podsumowaniu wyników, wystąpi do banku o stosowny dokument. Tak więc 25% środków ze zbiórki to zamrożenie kapitału, który po pierwszym roku obrotowym spółka będzie mogła reinwestować.
Spółka zamierza również prowadzić prace nad rozszerzeniem interfejsu, zarówno dla dziecka, jak i jego opiekuna. Elementy rywalizacji, opracowane we współpracy z renomowanym deweloperem gier mobilnych, zachęcą dzieci do aktywnego uczestnictwa i zdobywania nowych sprawności.
Aplikacja dla rodziców z kolei pozwoli na zdalną kontrolę telefonu dziecka (bez dostępu do treści). A także ułatwi integrację społeczności dookoła spółki. Te prace programistyczne pochłoną 20% zgromadzonego kapitału.
Innym istotnym aspektem jest marketing viralowy. Będzie się na niego składać szereg kampanii w mediach społecznościowych i specjalistycznych oraz na blogach telekomunikacyjnych i parentingowych. Na te działania przeznaczone jest 20% środków ze zbiórki.
Przygotowanie Biura Obsługi Klienta składającego się z infolinii, rejestracji abonentów, dwóch linii obsługi reklamacyjnej, magazynu wraz z logistyką oraz centrum przenoszenia numerów. Pochłonie ono 10% zgromadzonego kapitału.
Pozostałe cele to:
- Integracja Back Office – 8%
- Dokumentacja formalno-prawna – 6%
- Zamówienie kart SIM – 6%
- Praca nad kontentem – 5%
Łącznie spółka wyemitowała 36 363 akcje na całkowitą kwotę 1,8 miliona złotych. Zbiórka trwa do 29 lipca, do tej pory udało się zebrać 53 640 PLN za pomocą 147 inwestorów.
Equity crowdfunding na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma crowdfundingu udziałowego założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”.
Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok, a tempo tej tendencji w ostatnich trzech latach gwałtownie się zwiększyło. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 74 emisje, zebrano łączną kwotę ponad 46 milionów złotych, a brało w tym udział ponad 47 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie wykupiło 9126 inwestorów.
Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarnii whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.
Czy Heroo crowdfunding osiągnie sukces?
Heroo to bardzo ciekawy projekt, który ma ogromny potencjał osiągnięcia sukcesu na polskim rynku.
Jednak w tym momencie spółka udostępnia jedyne szczątkowe informacje na temat tego, jak w praktyce ma ta telefonia dla dzieci wyglądać. Prawdopodobnie dlatego, że prace nad nią są dopiero w początkowej fazie i do końcowego efektu jeszcze naprawdę daleko.
Trudno więc będzie pozyskać jej zaufanie tak licznej grupy inwestorów, by zgromadzić oczekiwany kapitał, lecz nie należy odbierać jej szans. Wszystko okaże się w niedalekiej przyszłości.