Po niespełna 25 latach współpracy prawa do marki CD-Action przejęła od wydawnictwa Bauer gamingowa agencja Fantasyexpo. Oznacza to, że najpopularniejsze polskie czasopismo o grach wideo przetrwało i będzie nadal wydawane co miesiąc w papierowej formie, a za jego tworzenie wciąż będzie odpowiedzialna ta sama ekipa, bez zmian w składzie. Z powodu tak pozytywnego obrotu spraw, CD Action pragnie wykorzystać swoje pięć minut rozgłosu i podjąć wysiłki umożliwiające znaczny rozwój. W tym celu spółka zapowiedziała, że wkrótce przeprowadzi kampanię na platformie equity crowdfundingowej Beesfund.
CD-Action
CD-Action to bezdyskusyjnie największy magazyn o grach wideo w Polsce. Już od 1996 roku w formie papierowej nieprzerwanie dostarcza on najświeższe i najlepsze informacje na temat produkcji komputerowych i konsolowych.
To wynik, o którym z pewnością mogłaby pomarzyć większość światowej branży poświęconej branży gamingowej. Dzięki licznej społeczności wiernych czytelników CD-Action obecnie cieszy się od wielu lat w pełni zasłużonym kultowym statusem.
Nadszedł jednak czas zmian. Świat zmierza ku cyfrowej rzeczywistości, w której praca i konsumpcja rozrywki są zdalne. Właściwie od początku istnienia CD-Action brylowało na listach sprzedaży, ale nie doczekało się swojej własnej cyfrowej rewolucji – wirtualnej odnogi na wysokim poziomie, której oczekiwaliby miłośnicy, a także sama redakcja.
Ten moment nadszedł teraz. W czerwcu bieżącego roku prawa do marki CD-Action przejęła od wydawnictwa Bauer agencja gamingowa Fantasyexpo. Rozpoczęło to prace nad nowym etapem w historii magazynu. Spółka pragnie, aby obok nieprzerwanie wydawanego papierowego czasopisma o grach wideo stanął nowy portal najwyższej klasy, oferujący zarówno treści pisane, jak i nowoczesne formy multimedialne.
W tym celu CD-Action potrzebuje zgromadzić środki umożliwiające nie tylko rozwój magazynu oraz serwisu internetowego, ale również posiadanie własnego studia wideo do nagrywania tych treści. Aby to osiągnąć, spółka będzie potrzebować wsparcia finansowego ze strony inwestorów. Z tego powodu zamierza ona już wkrótce przeprowadzić emisję akcji na platformie equity crowdfundingowej Beesfund.
Crowdfunding udziałowy na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 79 emisje. Kwota, którą zebrano to ponad 50 milionów złotych, a brało w tym udział ponad 56 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.
Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarni whiskey w Polsce i produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.