Salad Story
Większość nas zapewne kojarzy markę Salad Story, choćby z sympatycznie wyglądających punktów gastronomicznych zlokalizowanych w dużych galeriach handlowych. Od 2007 roku udowadnia ona, że jedzenie serwowane w sieciowych konceptach gastronomicznych może być zdrowe, a zakupy w tych miejscach nie muszą wiązać się z tłustym, tuczącym fast foodem niskiej jakości.
W ciągu 13 lat działalności spółka zbudowała sieć restauracji obejmujących całą Polskę. W ramach 39 lokali własnych oraz 5 franczyzowych, serwuje ona zdrowe i smaczne dania przygotowywane na oczach gości, takie jak:
- Sałatki
- Wrapy
- Boxy
- Świeżo wyciskane soki
Wielu klientów tak uwielbia lokale marki, iż wraca do nich każdego dnia traktując restauracje Salad Story jako podstawowy sposób na zdrowe żywienie poza domem. Spółka zbudowała stabilną, ogólnopolską markę posiadającą status niekwestionowanego lidera w swojej niszy. Teraz przyszedł dla niej czas na więcej.
Nadchodzące lata mają być naznaczone ekspansją – marka pragnie otwierać kolejne lokale, zarówno własne, jak i w modelu franczyzowym. W tym celu decyduje się zaprosić do współpracy inwestorów, którzy razem z nią będą gotowi kształtować przyszłość branży zdrowej żywności.
Właśnie dlatego już niebawem Salad Story przeprowadzi kampanię na platformie equity crowdfundingowej Beesfund. Każdy zainteresowany będzie mógł stać się częścią tej popularnej marki.
Crowdfunding udziałowy na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku, której siedziba mieści się w Warszawie. Działająca pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”. Popularność platformy rośnie z roku na rok. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 83 emisje. Poprzez nie zebrano łączną kwotę ponad 53 milionów złotych. Brało w tym udział ponad 58 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona na Beesfund odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji. Ich łączna wartość wynosiła 4 miliony złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.
Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarni whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.