Crowdfunding na Invest Cuffs – poznaj zwycięzców

W dniach 25-26 marca w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbyła się ósma edycja największego wydarzenia zrzeszającego branżę rynku inwestycyjnego w Polsce i jednego z największych w Europie – Invest Cuffs. Podobnie jak w poprzednich latach, i tym razem impreza przyciągnęła wielkich ekspertów, czołowych przedstawicieli najważniejszych podmiotów z całej branży rynku inwestycyjnego.

Invest Cuffs

Wydarzenie zwieńczyła uroczysta gala i rozstrzygnięcie konkursu, w ramach którego uhonorowane Invest Cuffszostały osoby i podmioty, które w największym stopniu przyczyniły się do rozwoju świadomości inwestorów oraz budowania produktów i usług inwestycyjnych. Łącznie na swoich faworytów zagłosowało ponad 121 tysięcy osób. Głosy natomiast można było oddawać w 21 kategoriach. Jedna z kategorii zatytułowana była “Projekt Equity Crowdfundingowy 2021”. To jednak nie wszystko. Także w kategorii “Produkt Inwestycyjny 2021” triumfator był jednoznacznie związany z finansowaniem społecznościowym.

Kim więc są zwycięzcy? Przekonamy się poniżej, zacznijmy od zaprezentowania zdobywcy nagrody w kategorii “Projekt Equity Crowdfundingowy 2021”:

KTS Weszło – Najlepszy Projekt Equity Crowdfundingowy 2021

KTS WeszłoKTS Weszło to założona w 2018 roku drużyna piłkarska budowana od podstaw, wraz z zaangażowaną społecznością. Założycielem Grupy Weszło jest Krzysztof Stanowski – jeden z najpoczytniejszych i najbardziej opiniotwórczych dziennikarzy sportowych w kraju.

Obecnie ten klub futbolowy idzie jak burza. W minionym sezonie zdominował on A klasę, awansując do ligi okręgowej na pięć kolejek przed końcem rozgrywek. 14 października 2021 roku KTS Weszło zaprosiło fanów oraz inwestorów do współpracy, aby pomogli im rozwijać ten sportowo-edukacyjny projekt, napędzany entuzjazmem, piłkarską wizją i biznesowym podejściem.

Działalność spółki KTS Weszło S.A. miała być oparta na trzech filarach:

  • Drużynie piłkarskiej
  • Akademii futbolu dla dzieci i młodzieży
  • Centrum sportowym.

Dodatkowym, ale nie mniej ważnym aspektem, miała być aktywność społeczna. Spółka miała łączyć doświadczenie oraz medialne atuty KTS Weszło z korzyściami z dobrze dobranych partnerstw biznesowych. Co jeszcze miało wyróżniać ten projekt? Przede wszystkim tak innowacyjne rozwiązanie jak aplikacja do zarządzania KTS Weszło.

Za pomocą aplikacji miało się wybierać członków zarządu spółki, a nawet decydować o losach drużyny – choćby zatrudnianiu i zwalnianiu trenera. Aplikacja miała oferować także możliwość oglądania meczów KTS Weszło na żywo czy składania wniosków dotyczących działalności drużyny i szukania dla nich poparcia innych akcjonariuszy.

14 października ubiegłego roku KTS Weszło ruszyło z emisją na platformie equity crowdfundingowej Emiteo. W ramach kampanii spółka zamierzała pozyskać 4,5 miliona złotych kapitału. 60% kwoty miało zostać przeznaczone na rozbudowę infrastruktury, 25% na budżet klubu, a 15% na stworzenie aplikacji. W tym celu wyemitowano 25 tysięcy akcji po cenie 180 złotych.

Wszystkie akcje zostały sprzedane już w 1,5 godziny od startu emisji. Nabyło je 3471 inwestorów. Emisja okazała się więc gigantycznym sukcesem, czego dowodem jest otrzymanie na tegorocznych Invest Cuffs nagrody w kategorii “Projekt Equity Crowdfundingowy 2021”. KTS Weszło pokonało w powszechnym głosowaniu takie projekty jak:

  • Tenczyńska Okovita S.A. na platformie Crowdway
  • Road Studio S.A. na platformie CrowdConnect
  • Stava S.A. (emisja własna)
  • Kubota S.A. na platformie CrowdConnect
  • Alembik Polska S.A. na platformie Crowdway
  • Kombinat Konopny S.A. na platformie Crowdway
  • Dark Pool One S.A. (emisja własna).

Oferta crowdfundingowa Crowdway – Najlepszy Produkt Inwestycyjny 2021

CrowdwayCrowdway to jedna z największych internetowych platform crowdinvestingu w Polsce. Wyróżnia się ona indywidualnym podejście do spółki-emitenta. Jej zadaniem jest sprawić, aby komunikacja emisji była zrozumiała dla grupy docelowej inwestorów. Do swoich klientów Crowdway podchodzi bardzo indywidualnie, a model pracy platformy można porównać do agencji konsultingowo-wykonawczej. W szeregach Crowdway znajdują się specjaliści w zakresie finansów, prawa, marketingu, public relations, social media i IT. Nad każdym projektem pieczę trzyma project manager, a w sprawach strategicznych kadra zarządcza Crowdway.

Crowdway działa od 2015 roku. Do tej pory platforma zrealizowała kampanie na łączną kwotę przekraczającą 80 milionów złotych. Co więcej w samym 2021 roku zebrano aż 40,3 miliona złotych, co oznacza, że do Crowdway należy pozycja lidera rynku equity crowdfundingu w Polsce.

8 grudnia 2021 roku na Crowdway przeprowadzono absolutnie rekordową emisję. Tego dnia Kombinat Konopny zebrał 4,5 miliona złotych w zaledwie 7 minut, co jest absolutnym rekordem polskiego equity crowdfundingu.

Nie powinno więc dziwić, że oferta crowdfundingowa Crowdway otrzymała na tegorocznych Invest Cuffs nagrodę w kategorii “Produkt Inwestycyjny 2021”. Platforma pokonała w powszechnym głosowaniu takich rywali jak:

  • Oferta crowdfundingowa Beesfund
  • Certyfikaty Turbo (ING)
  • Oferta Q Value
  • Oferta crowdfundingowa Navigator Crowd
  • Oferta Caspar Asset Management S.A.
  • Oferta crowdfundingowa Raisemana.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj