Kubota z crowdfundingiem na Crowdconnect

Czy 2021 rok będzie już kolejnym z rzędu kontynuującym wielkie sukcesy w equity crowdfundingu? A może nawet okażą się one jeszcze bardziej znaczące i imponujące, nastąpi swego rodzaju przełom i ta metoda finansowania jeszcze bardziej zyska na znaczeniu? Nie da się zaprzeczyć, że crowdinvesting rozwija się niezwykle dynamicznie, a inwestorzy, niezależnie od sytuacji gospodarczej, nie potrafią się oprzeć perspektywie nabywania udziałów w przedsiębiorstwach we wstępnej fazie rozwoju. Z kolei pomysłodawcom pozwala on na kompletne pominięcie tradycyjnych sposobów pozyskiwania gotówki na swój biznes. Dzięki temu początkujące startupy w ten sposób zbierają potrzebne fundusze bezpośrednio od dużej grupy mniejszych udziałowców w zamian za akcje ich spółki – rozwiązanie optymalne dla każdej ze stron.

Warto również zaznaczyć, iż crowdfunding udziałowy jest elementem rynku kapitałowego i podlega nadzorowi stosownych organów, przy czym od tradycyjnej emisji akcji odróżnia go przede wszystkim zdigitalizowany proces. Co więcej ta nowatorska forma stała się już głównym źródłem finansowania startupów na świecie. Biorąc pod uwagę fakt, że powstała ona w 2009 roku, dość jasno ukazuje to niewiarygodną skalę tego zjawiska. Jedna z ciekawszych platform crowdinvestingowych w Polsce nosi nazwę CrowdConnect. Już wkrótce ruszy na niej kampania kultowej marki Kubota Wear.

Klapki Kubota – o co chodzi?

Firma Kubota Wear wróciła do życia w 2018 roku, kiedy to reaktywowano markę, dobrze znaną już w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Podstawowo produkuje ona obuwie, a klienci kojarzą ją z charakterystycznych klapków. Obecnie spółka działa głównie w obszarze e-commerce oraz tworzy personalizowane produkty dla znanych marek, takich jak Sony, PlayStation czy YouTube.

Średnia wartość zamówienia w jej sklepie internetowym w 2020 roku wyniosła 90 złotych na osobę. Co więcej, przez czas pandemii liczba użytkowników sklepu podwoiła się do 600 tysięcy osób. Oprócz tego, firma w sprzedaży hurtowej współpracuje z dużymi sieciami – na liście ma nawet Jeronimo Martins, czyli właściciela sieci Biedronka.

Kampania spółki Kubota na CrowdConnect

Spółka Kubota Wear zdecydowała się postawić na crowdinvesting i już niebawem, być może nawet w bieżącym kwartale przeprowadzi ona kampanię na popularnej platformie equity crowdfundingowej CrowdConnect. Wstępnie szacuje ona, iż może pozyskać od 2 do 3 milionów złotych z emisji. Za te środki spółka chce rozwinąć sprzedaż internetową. Obszar e-commerce jest dla niej głównym celem strategicznym.

Co więcej, Kubota Wear zamierza także rozwijać nowy segment, jakim będzie sprzedaż odzieży marki. Będą to produkty codzienne, która mają pasować do lekkich kreacji. Część pieniędzy ma także pochłonąć nowa usługa unikatowej personalizacji klapków, która będzie dostępna dla klientów detalicznych.

Jeśli chodzi o dalsze plany, naturalnym krokiem po przeprowadzeniu emisji na CrowdConnect jest wejście na giełdę. Spółka planuje zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze pod koniec 2021 roku.

Crowdinvesting na CrowdConnect

CrowdConnect to platforma ofert publicznych bazująca na idei crowdinvestingu, prowadzona przez Dom Maklerski INC S.A. Prezentowane na niej są informacje o projektach/startupach o wartości do 1 miliona euro prowadzonych przez małe i średnie spółki, których celem jest wejście na rynek akcji NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

W ramach platformy wyróżniane są dwie sekcje:

  • #wdrodzeNaNewConnect, gdzie prezentowane są oferty spółek zamierzających zadebiutować w obrocie giełdowym w perspektywie dwunastu miesięcy
  • #StartupZone, w ramach której swoje oferty prezentują przedsiębiorstwa na początkowych etapach rozwoju, o wysokim potencjale wzrostu i zwiększonym ryzyku inwestycyjnym, których akcje docelowo mają zostać wprowadzone na rynek NewConnect na przestrzeni 2-3 lat

CrowdConnect działa w ramach Grupy Kapitałowej INC, która istnieje ponad 20 lat i notowana jest na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Skupia ona spółki doradcze i inwestycyjne działające na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw. Była ona wielokrotnie nagradzana jako najaktywniejszy autoryzowany doradca NewConnect. W 2018 roku została laureatem nagrody specjalnej GPW za największą liczbę spółek w historii wprowadzonych na rynek NewConnect. Do tej pory udało się tego dokonać 57 razy, a jej klienci zyskali łącznie ponad 3 miliardy złotych kapitału z emisji akcji i obligacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj