Alembik Polska – spółka Janusza Palikota – zebrała 4,499 mln zł w kampanii crowdfundingowej promowanej na platformie Crowdway.pl, podała spółka. Środki pozyskane z emisji przeznaczy m.in. na dalsze inwestycje w lokale sieci Alkotek.
Środki w kwocie 4,5 mln zł spółka przeznaczy na dalsze inwestycje: 1,6 mln zł wyniesie zakończenie inwestycji w lokal Czarcia Łapa w Lublinie, 0,7 mln zł dalsza modernizacja lokalu Młoda Polska Bistro&Pianino we Wrocławiu, zaś kwota prawie 2,2 mln zł zostanie zainwestowana w otwarcie restauracji w Warszawie.
„Na bieżąco inwestujemy środki pozyskane z kampanii crowdfundingowych, a prace modernizacyjne w lokalach idą zgodnie z planem. Już wkrótce będę mógł zaprosić państwa do wrocławskiej Młodej Polski, która wzbogaci się o własną destylarnię. Na początku roku planujemy otwarcie zupełnie nowej Czarciej Łapy w Lublinie. Następnie do sieci dołączy lokal w Jacznie, a potem w Warszawie. Niezależnie od pracy przy Alkotekach, przez wzgląd na bardzo dobre przyjęcie przez rynek, zwiększamy skalę produkcji wódki Palikot. Jej sprzedaż już generuje pokaźne zyski” – powiedział prezes Alembik Polska Janusz Palikot, cytowany w komunikacie.
Docelowo powstanie 10 Alkotek. Młoda Polska z Wrocławia otworzy swoją destylarnię w ramach projektu Alembik Polska jeszcze w IV kw. 2021.
Zakończona emisja jest drugą przeprowadzoną przez Alembik Polska. W 2020 roku ponad 1000 inwestorów społecznościowych zainwestowało w spółkę 4,2 mln zł. Tym razem akcje o łącznej wartości niemal 4,5 mln zł objęto w ramach 1043 inwestycji. Obie kampanie promowane były przez Crowdway, podsumowano.
Alembik Polska to kolejne przedsięwzięcie Janusza Palikota, które realizuje wspólnie z crowdinwestorami. W 2019 roku na swój rozwój Tenczyńska Okovita SA zebrała 4,18 mln zł na produkcję małopolskiej gorzałki – okowity, a wiosną 2020 budowa spółki Tenczynek Bezalkoholowe SA, która zajmie się dealkoholizacją piw przyciągnęła inwestorów na łączna kwotę 4,176 mln zł. Obie kampanie promowane były na platformie Crowdway.pl. W sierpniu ub. roku spółka zebrała 4,185 mln zł, czyli 100% celu w kampanii crowdfundingowej promowanej na tej platformie w celu budowy sieci 10 lokalnych Alkotek z alembikami do destylacji m.in. wódki kraftowej „Palikot”, piwem rzemieślniczym, importowanymi destylatami i autorskim menu.