Browar za Miastem rozpocznie kampanię na Crowdway we IX, chce pozyskać 4,2mln zł

Browar za MiastemBrowar za Miastem planuje kampanię crowdfundingową we wrześniu na platformie Crowdway.pl celem pozyskania 4,2 mln zł środków, podał Crowdway.

„We wrześniu spółka rozpocznie budowę własnego browaru. Do udziału w projekcie chce zaprosić także crowdinvestorów, którzy bardzo doceniają branżę piw kraftowych. Kampania ruszy we wrześniu i będzie promowana na Crowdway.pl. Jej celem będzie pozyskanie 4,2 mln zł. Pozostałe nakłady inwestycyjne spółka zrealizuje ze środków własnych, dotacji UE i kredytu” – czytamy w komunikacie.

Browar Za Miastem od trzech lat warzy piwa rzemieślnicze pod markami: Święty Spokój, Długi Weekend czy Dzień Wolny.

„Własny browar zapewni nam większą niezależność i elastyczność. Niższe koszty produkcji pozwolą na podniesienie marżowości i zwiększenie zysków firmy. Z pracami budowlanymi ruszamy już we wrześniu. Wtedy też wystartuje kampania crowdinvestingowa” – powiedział współzałożyciel, wiceprezes spółki Marek Wziątek, cytowany w komunikacie.

Łączna wartość inwestycji w nowy browar, który ma być zlokalizowany pod Poznaniem, to ponad 8,8 mln zł.

„Majątek spółki to ponad 4 mln zł. Składa się na to m.in. nieruchomość, projekt browaru i zapasy. Poza tym posiadamy aktywa niematerialne, jak patenty i chronione znaki towarowe. Fundusze na budynek i urządzenia produkcyjne pochodzą ze środków własnych w kwocie prawie 2 mln. zł, dotacji unijnej i komercyjnego kredytu inwestycyjnego. Dodatkowe środki chcemy pozyskać od inwestorów crowdfundingowych. Dotację unijną na urządzenia zdobyliśmy już w 2018 roku, a umowę z BGK zawarliśmy w 2019 roku. Mamy też podpisaną umowę kredytu inwestycyjnego z bankiem ING” – wyjaśnił współzałożyciel i prezes Tomasz Brycki.

Zakład zostanie uruchomiony w połowie 2021 r. Spółka będzie w nim warzyć piwa rzemieślnicze według swoich receptur, także w oparciu o innowacyjną technologię z wykorzystaniem surowców zaliczanych do kategorii tzw. „Superfood”.

„Nasza technologia daje możliwość przeniesienia na piwo wyjątkowych walorów odżywczych takich roślin, jak orkisz, amarantus czy komosa ryżowa. Dzięki temu otrzymamy piwa o wyższej zawartości minerałów, witamin i aminokwasów. Podniesie to konkurencyjność firmy i otworzy nowe możliwości sprzedaży, także na eksport. Nowatorską technologię opracowaliśmy we współpracy z Politechniką Łódzką i zgłosiliśmy do ochrony patentowej już w 2017 roku. Według opinii fachowców jest ona wyjątkowa w skali świata” – wskazał Wziątek.

Przychody spółki w ubiegłym roku wyniosły 3,3 mln zł (wzrost sprzedaży wyniósł 50% r/r w ujęciu wartościowym i wolumenowym). W drugiej połowie 2019 r., czyli w trzecim roku działalności, firma osiągnęła rentowność. Plan na 2020 rok to 4 mln zł przychodów, podano w komunikacie.

„Wiosną 2020 roku nasze przychody wzrosły o ponad 30%. W tym samym czasie na rynku, ze względu na COVID-19, sprzedaż piwa spadła o kilka procent, a sprzedaż piw rzemieślniczych nawet o 35%. W tym trudnym czasie procentowała nasza wcześniejsza praca – wykorzystaliśmy nowe możliwości sprzedaży, wprowadziliśmy oszczędności. Dzięki temu całe I półrocze 2020 zakończyliśmy zyskiem. Zacieśniliśmy współpracę z dotychczasowymi partnerami, zdobyliśmy nowych klientów, wprowadziliśmy do oferty nowe piwa. Perspektywy w kolejnych miesięcy są dobre” – powiedział Brycki.

W samym 2019 roku firma sprzedała około 800 tys. butelek piwa. W 2020 rośnie dalej, mimo trudnej sytuacji rynkowej. Piwa Browaru Za Miastem sprzedawane są w dużych sieciach handlowych: Auchan, Carrefour, Duży Ben, Intermarche, Kaufland, Lidl, Stokrotka. Spółka współpracuje też z wieloma dystrybutorami, lokalami gastronomicznymi i sklepami specjalistycznymi, podano także.

Platforma Crowdway.pl ma na swoim koncie zakończone sukcesem kampanie dla takich marek kraftowych, jak Doctor Brew, PINTA Barrel Brewing oraz projektów w branży alkoholowej stworzonych przez Janusza Palikota.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj