Balticus SA – producent unikatowych czasomierzy premium z Pomorza – niebawem ruszy z kolejną kampanią crowdfundingową. Tym razem będzie ona promowana przez platformę Crowdway. Balticus zwróci się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł. Środki zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę portfolio produktów, zwiększeniu mocy produkcyjnych oraz zbudowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Balticus jest też zaangażowany we wspieranie sportu, a ambasadorem polskiej marki jest Kamil Grosicki.
Balticus to polska marka z pasją, tworząca doskonałe jakościowo czasomierze premium, które są dopasowane do potrzeb właściciela. Niski nakład produkcyjny daje poczucie niepowtarzalnej limitowanej edycji. Producent do tej pory wyprodukował 4000 zegarków. Balticus to także gwarancja wykonania, dbałości o detale i obsługi posprzedażowej świadczonej door to door.
Zegarki Balticus projektowane są przez Mateusza Przystała, który pierwsze projekty tworzył już w wieku 15 lat pod okiem Janusza Kaniewskiego. Następnie już w ramach własnej działalności – D61 Design – projektuje, poza zegarkami, także na potrzeby branży motoryzacyjnej, meblarskiej, transportu publicznego czy nawet stacji benzynowej.
Czasomierze Balticus składane są w gdyńskim salonie zegarmistrzowskim z tradycjami – Ogrodowicz i Syn. Ten salon to unikatowa marka – od trzech pokoleń rodzina Ogrodowiczów zajmuje się rzemiosłem związanym z zegarkami. Więcej o działalności salonu: https://www.youtube.com/watch?v=ccT6FTW2i1s
Cele emisyjne
Firma ciągle się rozwija, ale chce zachować dotychczasową charakterystykę pracy. Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja oraz sprzedaż zegarków Balticus zarówno we własnych kanałach e-commerce, jak również dostarczanie do sklepów specjalistycznych w Polsce i różnych rejonach świata. Środki pozyskane z planowanego crowdfundingu udziałowego zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę portfolio produktów, zwiększenie mocy produkcyjnych oraz zbudowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium.
Z roku na rok notujemy wzrosty sprzedaży. W zeszłym roku – mimo pandemii koronawirusa – sprzedaliśmy 1200 czasomierzy, czyli o 20% więcej rok do roku. Biorąc pod uwagę, jaką marką jest Balticus, to niezwykle satysfakcjonujący wynik. Nasze zegarki są produktem premium w rozsądnej cenie, o niezwykle precyzyjnym wykonaniu, unikatowym design oraz ograniczonym nakładzie. Co jednak istotne zagospodarowaliśmy prestiżową cześć rynku, która pozwala nam adekwatną marżowość. Naszą kluczową przewagą są doskonałe relacje z partnerami oraz klientami, którzy stworzyli razem z nami społeczność wokół marki. Jesteśmy jedynym producentem czasomierzy z Polski, który z sukcesami konkuruje z największymi, globalnymi graczami w rozwoju sprzedaży stacjonarnej – tak kluczowej dla naszej branży – mówi Bartosz Knop, prezes Balticus SA.
Sprzedaż czasomierzy Balticus
Aktualnie w sprzedaży regularnej znajduje się 35 modeli. Oprócz modeli zegarków dostępnych w regularnej sprzedaży przychód zapewniają nam:
- limitowane serie – od Super Ligii piłki ręcznej, poprzez Reksia dla Wisły Kraków czy Orderu Uśmiechu, jedyny w swoim rodzaju model z mechanizmem automatycznym i fazami księżyca, gdzie zamiast księżyca był Order Uśmiechu. Serie te charakteryzuje limitowana liczba sztuk, a także bardzo wysokie ceny,
- znakowane serie dedykowane – na specjalne zamówienia tworzymy znakowane serie naszych produktów, które zamawiane są jako prezenty czy nagrody,
- customizacja pasków – dzięki współpracy z JF Szymaniakiem oraz A. Kucharski Leather naszym klientom dajemy możliwość personalizacji także pasków do naszych zegarków. Tworzymy je na specjalne zamówienia zawsze w jednej, unikalnej sztuce. Powstawały również modele w pełni grawerowane czy też wysadzane diamentami.
Naszym pierwszym modelem czasomierza był Grey Seal. Sama nazwa to nawiązanie do Bałtyku i odradzającej się populacji Foki Szarej. Co do samego zegarka, to miał on być funkcjonalny i dobrze skrojony. Taki, który można założyć na spotkanie, ale także spokojnie uprawiać z nim ulubioną aktywność sportową. W marcu tego roku premierę będzie miała już trzecia odsłona tego modelu typu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu pojawią się trzy kolory na tarczach – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient, a dodatkowym smaczkiem będą wersje opierające się o mechanizm szwajcarski V7750 – czyli chronograf. Będą to wersje limitowane tylko do 40 sztuk z każdego koloru.
Pierwsza emisja akcji Balticus SA
W 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji naszej spółki. Wówczas ponad 500 Inwestorów objęło akcje o łącznej wartości ponad 1,6 mln zł. Pozyskane środki pozwoliły na poszerzenie asortymentu o nowe wyjątkowe modele zegarków.
Model NOMAD – najnowszy czasomierz z kolekcji Gwiezdny Pył, która jest najbardziej rozpoznawalną serią Balticusa. Jest to zegarek, który wykonany m.in. dla akcjonariuszy poprzedniej emisji, w wersji z datownikiem w języku polskim oraz w wersji przeznaczonej na rynek detaliczny z datownikiem w języku angielskim. To pierwszy model w ofercie Balticusa z automatycznym mechanizmem szwajcarskim – Sellita SW240 w kopercie w rozmiarze 42 mm bez koronek. Światło i cień – to przewodni motyw tego zegarka w projekcie Mateusza Przystała z biura projektowego – 16.8 Design. Nowoczesna forma nawiązuje do projektów Geralda Genty, a tarcza wykonana m.in. z niebieskiego awenturynu.
Model Diver – Anglerfish – Żabnica – wysokiej jakości zegarek typu nurek, który zostanie wprowadzony do sprzedaży ok. maja 2021 r. Będzie on oferowany również w przedsprzedaży. W zestawie z zegarkiem znajdzie się również scyzoryk. Model sygnowany logo Balticus posiada automatyczny japoński mechanizm. Niezwykła faktura tarczy, mechanizm z komplikacją rezerwy chodu, przemyślany tłoczony dekiel z wizerunkiem ryby – żabnicy.
Model Deep Water – kolekcja zegarków przygotowana z myślą o nurkowaniu, wprowadzona do sprzedaży w ubiegłym roku. Modele zostały wprowadzone w 6 odmianach, różniące się kolorem tarczy, jedna z wersji została pokryta powłoką PVD w kolorze złotym. Wersje z meteorytem zostały sprzedane w ekspresowym tempie.
Model Grey Seal – trzecia edycja modelu w stylu compressor, jego koperta ma dwie koronki na godzinie 2 oraz 4. W tym wydaniu pojawią się 3 kolor na tarcz – niebieski gradient, szary gradient oraz zielony gradient. Jest to wersja z automatycznym chronografem i szwajcarskim mechanizmem automatycznym Valjoux caliber 7750 z komplikacją chronografu. Kolekcja ta trafiła do sprzedaży w marcu 2021 roku.
Wyroby premium wsparte sprzedażą w kanale e-commerce stanowią istotną część projektów promowanych przez platformę Crowdway. Inwestorzy szukają unikatowych przedsięwzięć, z którymi mogą się identyfikować i poczuć się ich częścią. Balticus jest doskonałym przykładem takiego biznesu. Społeczność stworzona wokół marki stanowi istotną przewagę wobec konkurentów, ale również jest obiecującą bazą pod zwrócenie inwestorów społecznościowych uwagi na zbliżającą się ofertę akcji – mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.
Informacje o starcie kampanii wkrótce na www.crowdway.pl
O Crowdway
Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma informowanie o największych w Polsce kampaniach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości 54 mln zł, w tym już 8,8 mln zł w 2021 r. kampanii osiągnęło 100 proc. celu. Skuteczność pozyskiwania kapitału wynosi 90 proc.
Crowdway.pl jest laureatem konkursu Złote Spinacze 2020 w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie” za emisje dla spółek Janusza Palikota. Operatorem platformy jest Crowdway Sp. z o.o., która od stycznia 2020 roku razem ze spółkami QValue SA i Vortune Equity sp. z o.o. należy do holdingu Vortune Equity Group SA.