ECAT nową jakością w branży e-commerce? Spółka planuje pozyskać 4,5 mln zł

ECAT Ecommerce oferuje prowadzenie sklepu internetowego w formie full dropshiping. Pozwala to przedsiębiorcom skupić się tylko na marketingu i tworzeniu ruchu w sklepie, ponieważ cała reszta realizowana jest przez spółkę. W celu dalszego rozwoju ECAT planuje pozyskać 4,5 mln zł w ramach akcji crowdfundingowej.

  • ECAT oferuje innowacyjne rozwiązanie full dropshiping.
  • Spółka zamierza pozyskać 4,5 mln zł na dalszy rozwój.
  • W planach m.in. stworzenie koszyka zakupowego.
  • Szczegóły odnośnie emisji znajdziesz tutaj: https://emisja.ec-at.com/

Nowe podejście w E-commerce

– Naszym głównym założeniem było stworzyć taki mechanizm, gdzie osoba, która myśli o założeniu własnego sklepu internetowego, może skupić się bezpośrednio na tym, co najważniejsze u przedsiębiorcy, czyli na pozyskaniu ruchu i na robieniu marketingu, a nie na całym BackOffice, czyli jak to jest standardowo, kiedy zakładamy sklep internetowy w oparciu o różnego rodzaju platformy, które oferują dropshiping. – wyjaśnia Grzegorz Ciupek, prezes Zarzadu Etac Ecommerce P.S.A.

Aby dobrze zrozumieć platformę należy zrozumieć co kryje się pod pojęciem „dropshiping”. Jest to forma i model biznesu, w którym towar trafia od razu do klienta bezpośrednio od hurtowni, natomiast przedsiębiorca musi dbać o pozostałe aspekty jak m.in. wystawianie faktur, uwzględnianie zwrotów i reklamacji, czy też dbanie o opłacenie zamówienia na hurtowni.

Full dropshiping polega natomiast na przejęciu tych wszystkich rzeczy. Jak słyszymy na antenie Comparic24, spółka Ecat Ecommerce oferuje wszystkie te procesy u siebie, dzięki czemu przedsiębiorca de facto ogranicza swoją uwagę do tego, jak zachęcić klienta do zakupu.

– Stworzona przez nas platforma e-commerce jest skonstruowana w taki sposób, że umożliwia stworzenie w pełni zautomatyzowanego sklepu internetowego, gdzie jego właściciel zajmuje się tylko i wyłącznie marketingiem. Całą resztę, czyli wsparcie sprzedażowe, obsługę klienta, zaplecze producentów i hurtowników oraz system rozliczeń, dostarczamy my. –  dodaje także.

Nowe rozwiązanie dla każdego

– Dla prostego Kowalskiego, Nowaka, dla mnie, dla kogokolwiek jest to niesamowite, że nie muszę mieć działalności, a mogę w łatwy sposób wykorzystać właśnie to zaplecze, które mam na swoim blogu, Instagramie, YouTube itd. Co najlepsze, czasami ktoś pyta, czy musi mieć działalność. No nawet działalności nie musi mieć, bo to my jako firma ECAT mamy umowy/kontrakty z dostawcami towarów itd. – podkreśla Tadeusz Stabrawa, wiceprezes zarządu ECAT ECOMMERCE P.S.A.

Aktualnie wiele z osób, które zakładają swój sklep internetowy na różnych platformach, rezygnuje z jego prowadzenia w ciągu trzech pierwszych miesięcy. Wynik to z tego, że początkowo generuje on koszty, a nie przynosi odpowiednich zysków (osiągnięcie rentowności trwa średnio od 3 do 6 miesięcy). Brak konieczności ponoszenia opłat na start związanych z działalnością gospodarczą, czy też dostęp do wielu hurtowni bez wykupu dodatkowego oprogramowania sprawia więc, że koszty są niższe i łatwiej jest osiągnąć sukces.

Co więcej, już wkrótce ECAT ma uruchomić również własne studio, gdzie użytkownicy platformy (właściciele sklepów) będą mogli m.in. udać się w celu zrealizowania sesji zdjęciowych swoich produktów, co jest niezwykle istotne w obecnych realiach. Jak podkreślą goście programu Comparic24, platforma pomyślana jest tak, aby oferowała rozwiązania „Win-Win”.

Emisja Crowdfundingowa

– Akcję Crowdfundingową uruchomiliśmy po to, by pozyskać kapitał na rozwój szeregu różnych dodatkowych elementów. I własny markeplace, własny koszyk zakupowy, tak jak jest to na allegro, gdzie wybieramy produkty od różnych dostawców, a na końcu jednym kliknięciem płacimy za wszystko i wybieramy tylko sposób dostawy – tłumaczy Grzegorz Ciupek, prezes zarządu polskiej firmy ECAT ECOMMERCE P.S.A.

– Środki idą na rozwój różnych elementów, integracje kolejnych producentów, hurtowni, otworzenie docelowo (a może już za chwilę) takich punktów, hubów, gdzie naszym celem jest dostarczać produkty nawet do 4 godzin, takie najbardziej chodliwe.  – dodaje także.

Branża e-commerce zarówno w Polsce, jak i na świecie systematycznie rośnie. Jeszcze w 2017 r. wyniosła ona w Polsce 40 mld zł, trzy lata później już 100 mld zł. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. branża e-commerce będzie warta aż 162 mld zł. Obecnie spółka posiada ponad 1,5 tys. użytkowników, ponad 0,5 tys. założonych sklepów i aż 200 hurtowni z podpisanymi umowami.

Dynamiczny rozwój firmy ma umożliwić powiększenie jego kapitału o 4,5 mln zł w wyniku uruchomienia serii B finansowania. Emisja akcji zakończy się 31 października. Według planu, w 2025 r. ECAT ECOMMERCE P.S.A posiadać będzie w swojej sieci już ponad 10 000 aktywnych sklepów, dzięki czemu wypracuje 185 mln zysku netto.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here