MultiWash – polski startup, oferujący dostęp do sieci myjni samochodowych w formie subskrypcyjnej – planuje wejście ze swoją usługą na rynek czeski, gdzie rozpoczęła się właśnie budowa sieci myjni (docelowo około 150 punktów), podała spółka. W dalszej kolejności spółka planuje ekspansję na rynki Słowacji, Austrii i Niemiec.
Powstały 3 lata temu startup zrzesza 550 ręcznych myjni samochodowych w całej Polsce, a niebawem usługa będzie również dostępna w Czechach, gdzie rozpoczęła się właśnie budowa sieci myjni (docelowo około 150 punktów), z których będą korzystali klienci aplikacji. Pod koniec roku MultiWash planuje też kolejną rundę finansowania, na dalszą ekspansję na rynki Słowacji, Austrii i Niemiec, poinformowano.
Polska jest jednym z większych rynków w Europie, pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów (23 mln), a konsumenci wydają rocznie około 0,5 mld euro na mycie swoich samochodów.
„Jesteśmy pierwszą firmą na świecie, sprzedającą usługi sprzątania pojazdów w formie subskrypcyjnej. MultiWash to również największa w Europie sieć myjni samochodowych, zrzeszonych w jednym systemie partnerskim. Niektórzy określają to rozwiązanie jako 'Booking.com lub Uber dla myjni’, czyli de facto services marketplace, który jest połączony z aplikacją mobilną, oferując atrakcyjne plany abonamentowe” – powiedział CEO MultiWash Tomasz Czerniejewski, cytowany w komunikacie.
W trzy lata od startu firmy z rozwiązania MultiWash korzysta w Polsce blisko 15 tysięcy użytkowników z takich firm, jak: PepsiCo, Microsoft, ING Bank, Red Bull, Pfizer, Tchibo, DPD czy Sanofi. Startup bardzo dynamicznie rozwija również sprzedaż abonamentów na mycie i sprzątanie pojazdów poprzez współpracę vendorską z Santander Leasing, Athlon Fleet Management czy BMW Financial Services, wymieniono.
Plany abonamentowe są średnio o 30% tańsze niż w przypadku płatności pay-per-use. Użytkownicy biznesowi wybierają MultiWash również ze względu na ekologię, gdyż według badań naukowców z Politechniki Warszawskiej ręczne mycie pojazdów jest trzy razy mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego niż korzystanie z myjni automatycznych, wynika także z komunikatu.
„Koncepcja MultiWash powstała na początku 2017 roku i od samego początku model biznesowy firmy oparty był na dostępie dla klientów biznesowych do największej sieci myjni, poprzez prostą aplikację mobilną i atrakcyjne plany abonamentowe. Nasi klienci docenili wygodę i komfort aplikacji mobilnej, bezgotówkowe rozliczenia oraz średnio o 1/3 niższe ceny usług” – podsumował Czerniejewski.