Wisła Kraków chce zebrać ponad 4 miliony na Beesfund

Wisła KrakówKlub piłkarski Wisła Kraków nie poddaje się i kolejny raz korzysta z pomocy Beesfund by pozyskać pieniądze na przetrwanie.

Poprzednia emisja akcji Wisły Kraków na Beesfund zorganizowana w lutym zeszłego roku, odbiła się szerokim echem w mediach. Chyba wszystkie największe krajowe portale i telewizje o tym wielokrotnie informowały. Nic dziwnego, ponieważ ponad 9 tysięcy kibiców tego klubu w zaledwie 24 godziny nabyło komplet 40 tysięcy akcji o wartości 4 milionów złotych. To było zjawiskiem bez precedensu w polskim equity crowdfundingu.

Te działania pozwoliły klubowi zmniejszyć zadłużenie, a tak nawet przetrwać i wystartować kolejnej edycji rozgrywek Ekstraklasy. Teraz klub organizuje kolejną emisję, oferuje w niej 42 800 akcji po 100 złotych każda.

Wisła Kraków – podstawowe informacje

Wisła Kraków to polski klub piłkarski z siedzibą w Krakowie, aktualnie grający w Ekstraklasie. Założono go w 1906 roku, zdobył on 13 tytułów mistrza Polski oraz 4 Puchary Polski. W rundzie kwalifikacyjnej do Ligi Mistrzów rywalizował w przeszłości z takimi drużynami jak Real Madryt czy FC Barcelona.

Jednym z głównych jego właścicieli jest popularny piłkarz Jakub Błaszczykowski. Symbole drużyny jest Biała Gwiazda, a najpopularniejszy slogan jego kibiców to “Wisła Nigdy Nie Zginie”.

Cel obecnej emisji akcji klubu Wisła Kraków

Wisła Kraków potrzebuje wsparcia w trakcie procesu odbudowy rentowności i stabilności finansowej oraz w kryzysowej sytuacji spowodowanej pandemią koronawirusa. W końcu stadiony są zamknięte dla publiczności do odwołania. Prowadzone w 2019 roku działania w Spółce w obszarze finansowym i organizacyjnym skupiły się przede wszystkim na zwiększeniu przychodów z jej działalności. Odbywało się to poprzez intensyfikację działań sprzedażowych i wprowadzenie szeroko rozbudowanych akcji marketingowych.

Działania te miały na celu zwiększenie wykorzystania potencjału marki jaką jest Wisła Kraków i jednoczesne ograniczene kosztów. Koszty zmniejszano głównie w strukturze wynagrodzeń oraz poprzez negocjacje z największymi wierzycielami. W tym celu zawierano ugody pozwalające na rozłożenie płatności zaległych zobowiązań na raty. Miało to realny wpływ na zwiększenie rentowności spółki. W tym roku planowane jest kontynuowanie przyjętych założeń i wdrożonych działań.

Aktualna sytuacja w Europie sprawia, że odwoływane są imprezy masowe, a mecze będą przez jeszcze bardzo długi czas odbywać się bez publiczności. Ze względu na brak możliwości uczestnictwa na żywo w spotkaniach Ekstraklasy, kibice wyszli z inicjatywą by zapewnić klubowi wsparcie finansowe. Właśnie z tego powodu Wisła Kraków podjęła decyzję o rozpoczęciu tej emisji. Oferowanych jest 42 800 akcji po 100 złotych każda. Zbiórka trwa do 13 czerwca, do tej chwili 7278 inwestorów nabyło już 22 642 z nich, więc 53% znalazło już nowych właścicieli.

Potencjał dla akcjonariuszy

Zakup akcji Wisły Kraków to oczywiście, nie tylko wspieranie jej w trudnej sytuacji, lecz również inwestycja. W przypadku osiągnięcia pełnej rentowności przez klub planowane jest, w okresie trzech lat, a na pewno nie dłuższym niż pięć od momentu startu emisji, rozpoczęcie dobrowolnego (na życzenie akcjonariusza) wykupu akcji przez spółkę z zyskiem dla inwestora wynoszącym aktualną stopę procentową WIBOR 1R + 2%, czyli na ten moment byłoby to 2,75% zysku.

Equity crowdfunding na platformie Beesfund

Beesfund to polska platforma crowdfundingu udziałowego założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”. Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok, a tempo tej tendencji w ostatnich trzech latach gwałtownie się zwiększyło. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 74 emisje i zebrano łączną kwotę ponad 46 milionów złotych. Udział w tym brało ponad 47 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

Wisła Kraków – crowfunding wspiera klub

Wisła Kraków z pewnością może poszczycić się wsparciem oddanych kibiców, którzy maksymalnie starają się, by klub przetrwał w trudnej sytuacji. Pokazała to emisja zorganizowana w lutym zeszłego roku, która na dobrą sprawę uratowała tę drużynę. Tym razem fani i akcjonariusze znów pokazują swoją siłę. Do tej pory udało się zgromadzić ponad połowę celu, a zbiórka będzie jeszcze trwała miesiąc. Z pewnością, oprócz pomocy klubowi, liczą oni również na zyskowny zwrot z tej inwestycji i to jeszcze w pierwszej połowie obecnej dekady.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here