Alembik Polska rozpocznie jutro drugą emisję akcji w crowdfundingu

Alembik Polska rozpocznie jutro tj. 30 września drugą emisję akcji promowaną na Crowdway.pl, podała spółka. Celem jest pozyskanie 4,5 mln zł na dalsze inwestycje w lokale Czarcia Łapa i Młoda Polska oraz otwarcie nowej restauracji w Warszawie.

„Środki w kwocie 4,5 mln zł, pozyskane w ramach II emisji akcji, spółka przeznaczy na dalsze inwestycje w sieć Alkotek. 1,6 mln zł wyniesie zakończenie inwestycji w lokal Czarcia Łapa w Lublinie, a 0,7 mln zł dalsza modernizacja lokalu Młoda Polska Bistro&Pianino we Wrocławiu. Blisko 2,2 mln zł zostaną zainwestowane w otwarcie restauracji w Warszawie” – czytamy w komunikacie.

W trakcie pandemii Alembik Polska zrewidował strategię i zamiast lokali patronackich, będzie przejmować i modernizować restauracje lub tworzyć od podstaw własne lokale.

„Dziś wiemy już, że zmiana podejścia do tworzenia Alkotek i poczynione inwestycje były bardzo dobrym ruchem. Koszty specjalistycznego sprzętu do produkcji alkoholu poszły mocno w górę, a fakt, że zakupiliśmy alembiki w krótkim czasie sprawił, że jesteśmy na plusie” – powiedział prezes Janusz Palikot, cytowany w komunikacie.

Docelowo powstanie 10 Alkotek. Młoda Polska z Wrocławia otworzy swoją destylarnię w ramach projektu Alembik Polska jeszcze w IV kw. 2021. Restauracja Czarcia Łapa z Lublina dołączy do sieci Alkotek do roku 2022 po zakończeniu modernizacji, podano także.

Według prognozy Alembik Polska, współczynnik CAGR dla przychodów wynosi 36% w latach 2021-2025. W 2022 roku Alembik Polska planuje osiągnąć blisko 70 mln zł przychodów z prowadzonej działalności tj. restauracji oraz sprzedaży trunków. Skumulowany średnioważony wzrost (CAGR) nominalnej marży EBITDA w latach 2021-2025 ma wynieść 51,7%.

Alembik Polska to kolejne przedsięwzięcie Janusza Palikota, które realizuje wspólnie z crowdinwestorami. W 2019 roku na swój rozwój Tenczyńska Okovita SA zebrała 4,18 mln zł na produkcję małopolskiej gorzałki – okowity, a wiosną 2020 budowa spółki Tenczynek Bezalkoholowe SA, która zajmie się dealkoholizacją piw przyciągnęła inwestorów na łączna kwotę 4,176 mln zł. Obie kampanie promowane były na platformie Crowdway.pl. W sierpniu ub. roku spółka zebrała 4,185 mln zł, czyli 100% celu w kampanii crowdfundingowej promowanej na tej platformie w celu budowy sieci 10 lokalnych Alkotek z alembikami do destylacji m.in. wódki kraftowej „Palikot”, piwem rzemieślniczym, importowanymi destylatami i autorskim menu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj