Browar Jastrzębie – spółka, która zebrała niemal 4 mln zł finansowania

Pozyskiwanie funduszy na rozwój działalności za pomocą tzw. finansowania społecznościowego staje się coraz bardziej popularne. Mało która firma może jednak pochwalić się zebraniem za pomocą equity crowdfundingu niemal 4 milionów złotych. Jedną z najgłośniejszych zbiórek w minionym roku była ta, zorganizowana przez Wisłę Kraków. Podobny wynik osiągnął także Browar Jastrzębie.


Browar Jastrzębie zebrał niemal 4 mln zł finansowania

Browar Jastrzębie tworzą specjaliści z różnych branży, połączeni wspólną pasją – piwowarstwem. Już w maju 2013 roku zdobyli oni złoty medal podczas Konkursu Piw Domowych.

Wraz z dynamicznym rozwojem rynku piw kraftowych, dynamicznie rozwija się również Browar Jastrzębie. By móc się jednak dalej rozwijać spółka przeprowadzić crowdfunding udziałowy, dzięki któremu zamierzała pozyskać niezbędne fundusze umożliwiające zbudowanie własnego browaru.

Cel był ambitny. Spółka zamierzała pozyskać bowiem 4 002 000 zł. Mimo, że nie udało się zrealizować planu w 100%, to piwowarzy zebrali aż 96,88% tej sumy, czyli dokładnie 3 877 276 zł. Głównym celem, na który spółka przeznaczy 87,5% środków pozyskanych podczas emisji jest budowa browaru oraz zakup niezbędnego wyposażenia. Pozostałe finansowanie posłuży do zakupu specjalistycznej aparatury, kadzi oraz sfinansowania kosztów zarządzania i marketingu marki.

Crowdfunding wspiera budowanie marki w oczach klientów

Jak szczerze przyznaje Prezes Zarządu Browaru Jastrzębie, Piotr Piekarski, w październiku 2018 przed startem kampanii crowdfundingowej, reprezentowana przez niego spółka była mało popularną marką, która w przeciągu zaledwie trzech miesięcy stała się doskonale rozpoznawalna w całym kraju.

– Equity crowdfunding zapewnił nam nie tylko kilkumilionowe finansowanie od inwestorów, ale pozwolił również zbudować społeczność oraz rozpoznawalność marki, na której pozyskanie trzeba normalnie przeznaczyć ogromne kwoty. Według mnie crowdinvesting jest doskonałym narzędziem do zbierania pieniędzy – komentował Piekarski w rozmowie z Adamem Rakiem z Comparic24.tv.

Piwny gignat na trzech nogach

Browar Jastrzębie posiada w swojej ofercie 7 różnych gatunków piwa. Oprócz produkcji opartej na bazie opracowanych przez piwowarów receptur, spółka będzie zajmować się produkcją kontraktową na zlecenie browarów nieposiadających własnej infrastruktury browarniczej. Pierwsze umowy z browarami kontraktowymi zostały już podpisane. Dzięki dodatkowym zleceniom spółka będzie mogła maksymalnie wykorzystać środki produkcji i tym samym zoptymalizować koszty.

– Browar Jastrzębie będzie stał nie na dwóch ale na trzech nogach. Będziemy po pierwsze produkować własne piwo, po drugie, będziemy produkować dla innych browarów kontraktowych, czyli dla małych inicjatyw browarniczych, nieposiadających swojej infrastruktury. Trzecia noga to produkcja marek własnych, uwarzymy piwo według Twojej receptury, które zostanie rozlane do butelek z Twoją etykietą. – mówi Aleksander Kiebiel, członek rady nadzorczej Browaru Jastrzębie S.A.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here