Browar Jastrzębie zebrał niemal 4 mln zł finansowania
Browar Jastrzębie tworzą specjaliści z różnych branży, połączeni wspólną pasją – piwowarstwem. Już w maju 2013 roku zdobyli oni złoty medal podczas Konkursu Piw Domowych.
Wraz z dynamicznym rozwojem rynku piw kraftowych, dynamicznie rozwija się również Browar Jastrzębie. By móc się jednak dalej rozwijać spółka przeprowadzić crowdfunding udziałowy, dzięki któremu zamierzała pozyskać niezbędne fundusze umożliwiające zbudowanie własnego browaru.
Crowdfunding wspiera budowanie marki w oczach klientów
Jak szczerze przyznaje Prezes Zarządu Browaru Jastrzębie, Piotr Piekarski, w październiku 2018 przed startem kampanii crowdfundingowej, reprezentowana przez niego spółka była mało popularną marką, która w przeciągu zaledwie trzech miesięcy stała się doskonale rozpoznawalna w całym kraju.
– Equity crowdfunding zapewnił nam nie tylko kilkumilionowe finansowanie od inwestorów, ale pozwolił również zbudować społeczność oraz rozpoznawalność marki, na której pozyskanie trzeba normalnie przeznaczyć ogromne kwoty. Według mnie crowdinvesting jest doskonałym narzędziem do zbierania pieniędzy – komentował Piekarski w rozmowie z Adamem Rakiem z Comparic24.tv.
Piwny gignat na trzech nogach
Browar Jastrzębie posiada w swojej ofercie 7 różnych gatunków piwa. Oprócz produkcji opartej na bazie opracowanych przez piwowarów receptur, spółka będzie zajmować się produkcją kontraktową na zlecenie browarów nieposiadających własnej infrastruktury browarniczej. Pierwsze umowy z browarami kontraktowymi zostały już podpisane. Dzięki dodatkowym zleceniom spółka będzie mogła maksymalnie wykorzystać środki produkcji i tym samym zoptymalizować koszty.