Rynek e-commerce rozwija się w iście zawrotnym tempie zarówno na świecie, jak i w Polsce. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na rozkręcenie własnej działalności w sieci, chcą czerpać zyski z własnego sklepu internetowego. Taki model biznesowy utworzył zupełnie nową gałąź rynku, co oznaczało wielką szansę dla nowych przedsiębiorstw związanych z tą branżą w sposób pośredni. W końcu ktoś musi projektować i rozbudowywać strony internetowe, w których będą działały te sklepy, prawda? Tę niszę odnalazła spółka CStore zajmująca się oprogramowaniem do e-commerce. Już wkrótce spróbuje przeprowadzi ona kampanię na popularnej platformie crowdfundingu udziałowego Beesfund.
CStore
CStore dostrzegło potencjał rozwoju rynku e-commerce w Polsce i na świecie oraz jego znaczenie dla rozwoju biznesu. Przez szesnaście lat działania zrealizowało ponad 700 projektów. Współpracuje z największymi korporacjami na świecie oferując skalowalne i niezawodne oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży internetowej i automatyzacji procesów w kanale B2B i B2C.
Od wielu lat z rozwiązań spółki korzysta chociażby Sklepbateriepl, którego sklep online generuje obrót na poziomie kilkunastu milionów miesięcznie. CStore dostarcza także platformę B2B do obsługi sprzedaży hurtowej w Polsce dla Cargill, koncernu który zatrudnia 160 tysięcy osób.
Oprogramowanie od CStore ukierunkowane jest na automatyzację procesów sprzedażowych poprzez integrację z ERP, WMS oraz wieloma innymi kanałami. Spółka uważa, że dzięki wprowadzeniu ich rozwiązań e-commerce klienta zaoszczędzi nawet do 75% obecnego czasu na wykonywanie powtarzalnych zadań.
Kryzys wywołany pandemią COVID-19 pokazał jak ważne dla funkcjonowania biznesu jest prowadzenie sprzedaży internetowej. Spółka CStore dostrzega tę potrzebę i pomaga ją zrealizować. Co więcej, wciąż pragnie się ona rozwijać, aby dostarczać klientom jeszcze lepsze rozwiązania wspierające ich przedsięwzięcia.
Kolejne inwestycje mają zamiar zrealizować dzięki equity crowdfundingowi. CStore poszukuje więc obecnie osób zainteresowanych wsparciem finansowym jej projektu. Już niebawem w tym celu przeprowadzi emisję akcji na platformie Beesfund.
Crowdfunding udziałowy na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 74 emisje, zebrano łączną kwotę ponad 46 milionów złotych, a brało w tym udział ponad 47 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.
Z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarnii whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku zebrał jeszcze większą kwotę. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.