Crowdfunding udziałowy rozwija się w iście zawrotnym tempie. Inwestorzy coraz częściej decydują się wspierać ciekawe projekty licząc, że nabyte udziały zapewnią im satysfakcjonujące zyski w przyszłości. Popularność tej metody finansowania w Polsce to w dużej mierze zasługa Beesfund. To pierwsza i wciąż wiodąca platforma zajmująca się equity crowdfundingiem w Polsce. Można na niej znaleźć naprawdę wiele interesujących projektów poszukujących swojej niszy. Doskonałym przykładem jednego z nich jest Eco&Fit – marka koktajli proteinowych naturalnego pochodzenia.
Eco&Fit
Eco&Fit tworzy produkty, które wychodzą naprzeciw potrzebom potrzebom współczesnych konsumentów. Nie tylko pozwalają ekspresowo przygotować śniadanie i zadbać o sylwetkę, lecz także dostarczają solidnej porcji energii na cały dzień.
W każdym opakowaniu koktajlu proteinowego Eco&Fit klient otrzymuje najwyższej jakości składniki w 100% naturalnego pochodzenia – bez chemii, sztucznych aromatów czy słodzików. W tej kwestii spółka nie uznaje kompromisów, dlatego jej suplementy diety powstają na bazie surowców będących najbardziej wartościowym źródłem białka.
Co więcej, składniki które znajdziemy w produktach Eco&Fit przynoszą także mnóstwo korzyści zdrowiu, jednym z nich jest ksylitol wykorzystywany w profilaktyce próchnicy i paradontozy. Z kolei inulina pozytywnie wpływa na mineralizację kości, a babka jajowata obniża poziom złego cholesterolu.
Sześcioletnie doświadczenie w branży spożywczo-mleczarskiej pozwoliło Eco&Fit zbudować silny zespół i stworzyć markę, która zdobywa coraz większe rzesze zwolenników. Jednak, aby dalej się rozwijać spółka potrzebuje wsparcia finansowego ze strony inwestorów. W tym celu już niebawem Eco&Fit planuje przeprowadzić emisję akcji na platformie equity crowdfundingowej Beesfund.
Crowdfunding udziałowy na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”. Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok, a tempo tej tendencji w ostatnich trzech latach gwałtownie się zwiększyło. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 74 emisje, w których zebrano łączną kwotę ponad 46 milionów złotych. W emisjach brało udział ponad 47 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.
Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarnii whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.