House of Glam z apetytem na blisko milion złotych na Beesfund

House of GlamPlatforma Beesfund jest miejscem wielu ciekawych zbiórek crowdfundingu udziałowego. Obecnie można na niej zainwestować w różne innowacyjne projekty szukające swojej niszy. Jednym z nich są chociażby świece zapachowe z naturalnych składników od House of Glam.

House of Glam – podstawowe informacje

Marka House of Glam powstała w 2018 roku, lecz już w 2017 opracowała i opatentowała koncepcję modułowej świecy zapachowej. To właśnie wytwarzany przez nią produkt, są one dedykowane do wnętrz i składają się w 100% z naturalnych składników. Posiadają one potwierdzony badaniami status “świec o kosmetycznej czystości spalania” zgodny z wytycznymi WHO. Produkty są połączeniem wosków naturalnych i maseł kosmetycznych.

W grudniu 2018 roku marka otrzymała dofinansowanie od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości miliona złotych. Założono więc spółkę House of Glam i wytworzono pilotażową partię produktów w ilości kilkunastu tysięcy sztuk.

6 marca bieżącego roku świece zdobyły nagrodę w konkursie “Top Polish Brands” organizowanym przez CEOWORLD Magazine. Obecnie House of Glam posiada 33 produkty w sprzedaży w pięciu zdywersyfikowanych kanałach dystrybucji.

Cele inwestycyjne House of Glam

Spółka planuje przeznaczyć 250 tysięcy złotych na budowę dystrybucji w kraju. To w tej chwili jej priorytet. Ten kapitał potrzebny jest na rozwój sprzedaży w punktach detalicznych, pozyskanie kolejnych ośmiu hurtowni kosmetycznych oraz zatrudnienie przedstawiciela handlowego.

Sporo środków ma również zostać przeznaczonych na dystrybucję na zagranicznych rynkach, a konkretnie:

  • Uruchomienie szerokiej dystrybucji na szwajcarskim rynku poprzez współpracę z lokalnymi dystrybutorami – 150 tysięcy PLN
  • Dostosowanie prawno-podatkowe oraz rozwój dystrybucji w strukturach Amazona na rynkach niemieckim i skandynawskim – 150 tysięcy PLN
  • Dostosowanie prawno-podatkowe oraz rozwój dystrybucji w strukturach Amazona na rynku brytyjskim – 150 tysięcy PLN
  • Ekspansja na rynkach zagranicznych poprzez udział w targach COSMOPROF w Bolonii, Bangkoku, Hongkongu, Las Vegas i Mumbaju na przełomie 2021 i 2022 roku – 150 tysięcy PLN

Dodatkowe 108 tysięcy złotych ma zostać przeznaczone na działania wizerunkowe i marketingowe obejmujące:

  • Wprowadzenie tej jesieni na rynek dwóch świec w jednym opakowaniu na potrzeby kampanii promocyjnej Westwing
  • Kampanie reklamowe na empik.com, smyk.com, wizaż24.pl, horex.pl
  • Realizację projektu wizerunkowego stoiska targowego
  • Udział w targach RemaDays 2021

Aby zrealizować te cele spółka potrzebuje więc zgromadzić kapitał w wysokości 958 tysięcy złotych. Dlatego na platformie Beesfund przeprowadza emisję 15 500 akcji. Kończy się ona 18 sierpnia, a do tej pory 31 inwestorów nabyło udziały za łączną sumę 20 237 PLN.

Potencjał dla akcjonariuszy

Spółka planuje, począwszy od 2021 roku, wypłatę dywidendy nie niższej niż 20% zysku netto z zachowaniem budżetu na inwestycje. W przyszłości rozważa ona również poszukiwanie branżowego nabywcy, który wykupi akcjonariuszy lub nawet debiut na rynku NewConnect lub głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych.

Equity crowdfunding na platformie Beesfund

Beesfund to polska platforma crowdfundingu udziałowego założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”.

Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok, a tempo tej tendencji w ostatnich trzech latach gwałtownie się zwiększyło. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 74 emisje, zebrano łączną kwotę ponad 46 milionów złotych, a brało w tym udział ponad 47 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.

Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarnii whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.

Czy House of Glam odniesie sukces?

Modułowe świece zapachowe od House of Glam wydają się naprawdę interesującym projektem. Zdywersyfikowana dystrybucja na polskim rynku powinna rozwijać się w szybkim tempie, zwłaszcza poprzez popularne e-commerce, a ekspansja na zachodnie kraje dzięki wejściu na Amazon to świetny krok.

Potencjał sukcesu jest więc naprawdę duży. Jednak aby mógł się zrealizować, potrzebne jest wsparcie ze strony inwestorów, a na tę chwilę trudno wyrokować jakie są szanse uzbierania tej kwoty. Wszystkiego dowiemy się za niecałe trzy miesiące.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj