Branża gamingowa w ostatnich latach zyskuje na popularności w iście zawrotnym tempie. Każdego tygodnia gry, o których aktualnie jest “głośno” sprzedają się w milionach egzemplarzy. Co więcej, kwarantanna spowodowana pandemią koronawirusa, która ma miejsce niemal na całym świecie, tylko powiększyła grono wielbicieli tej formy spędzania wolnego czasu. Inne typowo rozrywkowe branże, jak filmowa czy muzyczna, mogą tylko jej pozazdrościć zdolności szybkiego rozwoju. Co ważne, naprawdę istotne znaczenie w kontekście globalnego rynku ma polski gaming. Jest on zdecydowanie najpopularniejszym sektorem na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Liderem tej branży jest oczywiście CD Projekt, lecz inne spółki o mniejszej kapitalizacji rozwijają się obecnie w niezwykle dynamiczny sposób, a ich gry podbijają światowe wishlisty na platformie Steam. Należy więc uczciwie przyznać, że polski gaming budzi podziw, a dostarczane przez niego produkty cieszą się uznaniem na całym świecie.
Już niebawem 5 kolejnych gier z naszego kraju będzie poszukiwać finansowania na najpopularniejszej globalnej platformie crowdfundingowej – Kickstarter. O jakich tytułach mowa? Dowiemy się poniżej. Na początek bardzo ciekawy projekt producenta należącego do dobrze znanej Grupy PlayWay.
Hell Architect
Woodland Games – polski producent i wydawca gier wideo z Grupy PlayWay, już 27 listopada rozpocznie zbiórkę pieniężną na platformie Kickstarter w celu sfinansowania rozwoju swojej autorskiej gry Hell Architect. Docelowa kwota, którą spółka chce pozyskać na udoskonalenie projektu i kampanię marketingową wynosi 10 tysięcy dolarów kanadyjskich. Gra ma zostać wydana na PC w pierwszym kwartale 2021 roku. Na czym ma polegać rozgrywka?
W Hell Architect gracz kreuje własne piekło. Wciela się on w jednego z piekielnych zarządców i decyduje jak będzie wyglądać przestrzeń kryjąca się za wrotami zła. Do jego dyspozycji oddane zostaną znane z przyziemnego życia budynki takie jak elektrownia, stołówka, ale również piekielne kapliczki i maszyny cierpień. Jego zadaniem jest rozbudowa czeluści piekielnych tak, żeby sam Lucyfer spadł ze stołka jak to zobaczy. Kontrowersyjny projekt uwzględnia scenariusz, w którym gracz będzie mógł wymierzać grzesznikom kary i decydować o ich wymiarze.
Piekło będzie można umeblować według własnego projektu – zamiast siedmiu kręgów możemy postawić cztery pokoje albo zaprojektować labirynt korytarzy. Nasze konstrukcje wypełniamy grzesznikami, którym kreatywnie unieprzyjemniamy życie pozagrobowe. Jak to bywa w tycoonach i city builderach zaczynamy od bardzo podstawowych budowli i obiektów, by z czasem wznieść wymyślne machiny tortur w rodzaju fotela do borowania zębów albo stołu do krojenia cebuli.
Dream of Gods
Dream of Gods to gra typu MOBA jakiej jeszcze nie było. Wyróżnia ją fakt, że dodatkowo łączy ona w swojej unikalnej rozgrywce elementy gatunków RTS, Tower Defense i Twin Stick. Innowacyjne mechaniki, wprowadzające świeżość i dynamizm do gatunku dają tytułowi potencjał e-sportowy. Każdy gracz wcieli się w idealną dla siebie postać, którą wybierze spośród aż sześciu mitologii lub licznej frakcji ludzi i herosów.
Gra zawierać będzie, niespotykane w tym gatunku, sterowanie typu Twin Stick, dzięki czemu gracze będą musieli polegać bardziej na swoim umiejętnościach, niż szczęściu i doborze postaci. Twin Stick otwiera pole do gry nie tylko na PC, lecz również na konsolach PS4, Xbox One czy Nintendo Switch, dając graczom porównywalne doświadczenia z rozgrywki, niezależnie od platformy. W grze mają zostać wdrożone mikropłatności, jednak pozwolą one jedynie na zmiany o walorze estetycznym i nie będą dawać przewagi w rozgrywce.
Dream of Gods to produkcja niezależnego polskiego dewelopera gier wideo Sylen Studio. Prace na tytułem trwają już od 2017 roku, a wersja early access gry Dream of Gods ma ukazać się już w pierwszym kwartale 2021. Aby dalej rozwijać projekt, twórcy już niebawem przeprowadzą kampanię na platformie Kickstarter.
Gold Diggers
Gold Diggers to gra typu symulator życia w Erze Wodnika (która obecnie trwa według astrologów) z elementami z gatunków gier akcji i przygodowych (action-adventure). Głównym celem rozgrywki jest zwrócenie uwagi, jak wygląda życie w XXI wieku – szybkie i oparte na konsumpcji. Swoją przygodę rozpoczyna się jako osoba posiadająca stary, zdezelowany samochód z 1994 roku, która opłaciła jedynie ostatni pobyt w motelu.
To my decydujemy jak będzie wyglądać nasz rozwój i przeznaczenie. Możemy zostać trenerem personalnym, wykładowcą czy uczęszczać na jogę i prowadzić własny biznes. To, co robimy, jak się zachowujemy oraz jak wyglądamy wpływa na nasz Poziom Oświecenia oraz Punkty Mucho – odpowiednik prestiżu w prawdziwym życiu. To z kolei determinuje nasze związki i znajomości w grze. Celem twórców jest wywołanie u graczy refleksji, iż “nie wszystko złoto, co się świeci” i nie należy na siłę “gonić zaprogramowanego króliczka”.
Tytuł ma ukazać się w grudniu 2021 roku na PC, konsolach Xbox, PlayStation (nie sprecyzowano której generacji) i Nintendo Switch oraz urządzeniach mobilnych. Odpowiada za niego poznańskie małe niezależne studio KIKO CAT. Warto dodać, iż Gold Diggers ma być przyjazne społeczności LGBT+. Twórcy już wkrótce będą poszukiwać finansowania na rozwój swojego projektu na platformie Kickstarter.
Project Endless Runner
Project Endless Runner to gra mobilna na urządzenia z systemem Android, w której prowadzi się samochód i wypełnia misje. Dodatkowo, można kupować nowe auta, malować je, modyfikować ich statystyki oraz zwiększać uzbrojenie, aby nie odnosić żadnych obrażeń. Tę produkcję wyróżnia także możliwość odblokowania wyjątkowych modów urozmaicających zabawę:
- Slow motion, czyli klasyczne spowolnienie czasu, które ponadto pozwala przesunąć samochód
- Invisible, czyli możliwość przenikania innych samochody bez odnoszenia jakichkolwiek obrażeń
- Ka boom, czyli odrzucanie wszystkich w zasięgu
- Stemhead, czyli tryb taranu – auta ważącego milion kilogramów
- Nitro, czyli zwiększenie mocy silnika i maksymalnej prędkości
Na koniec, coś innego rodzaju, czyli gra planszowa:
Down To Hell
Down To Hell to gra planszowa naśladująca popularne gry wideo typu hack and slash. Gra składa się z płytek mapy, które tworzą modułowy loch. Dzięki temu każda gra, nawet z tym samym scenariuszem, jest za każdym razem inna. Jednocześnie gra oferuje szeroki wachlarz mechanik, czyniących grę jeszcze ciekawszą. Na tytuł składają się solowe i zespołowe gry planszowe, w których gracz wciela się w rolę bohaterów walczących z potworami nawiedzającymi Ziemię. Istnieją cztery główne klasy bohaterów: rycerz, mag, łowca demonów i nekromanta, a każdy z nich oferuje unikalny styl gry z atakami, zaklęciami i specjalnościami.
Autorem pierwotnego Down To Hell jest notowana na NewConnect spółka Red Dev Studio. Tytuł jest dostępny w wersji na PC i Nintendo Switch. We wrześniu 2019 producent tytułu udzielił Silver Lynx Games dziesięcioletniej licencji na stworzenie wersji planszowej gry. Co ciekawe, spółka przeprowadziła już kampanię na platformie Kickstarter dotyczącą tej gry w marcu tego roku. Okazała się ona wielkim sukcesem, cel wynoszący 25 tysięcy funtów udało się zrealizować już w ciągu 20 godzin, a ostatecznie zebrano prawie 43 tysiące GBP. Jak widać, Silver Lynx Games nie spoczywa na laurach i szykuje się do kolejnej edycji tego tytułu.