Aktywność firm na rynku crowdfundingowym pozwala dotrzeć do większej liczby klientów

Chyba już nikogo nie trzeba przekonywać, że crowdfunding kompletnie zmienił sytuację na rynku niewielkich, młodych, prężnie rozwijających się przedsiębiorstw oraz tych projektów, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem. Powstanie udziałowego modelu finansowania społecznościowego zaoferowało startupom niezwykle dogodną szansę pozyskiwania finansowania – taką, o której w przeszłości mogły tylko pomarzyć. I coraz chętniej przedsiębiorstwa tę możliwość wykorzystują – w latach 2016-2021 equity crowdfunding w Polsce wzrósł o ponad 4900%.

crowdfundingNależy jednak zauważyć, że społecznościowe finansowanie udziałowe to coś znacznie większego niż pozyskiwanie kapitału i gdy omawiamy to zjawisko, to nie powinniśmy się ograniczać tylko do kwestii finansowych. Aktywność firm na rynku crowdfundingowym niesie bowiem za sobą wiele wymiernych korzyści, co bez problemu każdy z nas może zauważyć. Jedną z kluczowych pozafinansowych zalet crowdinvestingu jest fakt, że rynek ten stanowi bardzo skuteczne narzędzie do promowania swojego biznesu. Jak to działa?

Jak za pomocą crowdfundingu firma może pozyskać znacznie szersze grono klientów?

Nie jest żadną tajemnicą, że kampania equity crowdfundingowa stanowi w zasadzie idealne narzędzie do napędzenia machiny promocyjnej naszego biznesu. Zwróćmy uwagę na prosty fakt – nawet jeśli podczas emisji nie uda nam się zebrać potrzebnego kapitału, to dzięki naszej obecności na popularnej platformie udziałowego finansowania społecznościowego, o naszym biznesie błyskawicznie robi się głośno, zaczynają się nim interesować media branżowe, budowana jest świadomość naszego produktu i rozpoznawalność naszej marki.

Duża w tym rola samej platformy crowdfundingowej, do której zadań należy szeroko rozumiane doradztwo i wykonawstwo na płaszczyźnie marketingowej. Starają się one wraz z nami w pełni wykorzystać potencjał komunikacyjny naszego biznesu i poprowadzić maksymalnie skuteczną kampanię wizerunkową. Prowadzone są tutaj zatem skoordynowane działania z zakresu marketingu i PR. Takie doradztwo wizerunkowe pozwala emitentowi przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową, która wyjaśni potencjalnym inwestorom, że jego biznes ma solidne podstawy, jest rozwojowy i daje udziałowcom szansę zarobić.

Warto także zwrócić uwagę na kolejny kluczowy aspekt, który udowadnia wprost, że dzięki aktywności na rynku crowdfundingowym istnieje duże prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów – i to w niemałej ilości. Otóż, między kapitałobiorcą, a finansującymi rodzi się więź, która pozwala na wykształcenie bezcennych relacji inwestorskich. Nasi akcjonariusze, którzy nabyli udziały podczas emisji crowdinvestingowej, niezwykle chętnie promują nasz biznes wśród swojego otoczenia, skoro w niego zainwestowali. Mało tego, zdecydowana większość z nich zostaje następnie naszymi bardzo lojalnymi klientami, ponieważ, jako posiadacze udziałów autentycznie czują się istotną częścią naszego biznesu.

Z tego powodu equity crowdfunding jest tak popularny w branży alkoholi kraftowych. Praktycznie każdy akcjonariusz będący jednocześnie naszym klientem dołoży wszelkich starań, aby w jego lodówce zawsze czekały – nie tylko na niego, ale i jego gości – piwa kraftowe przedsiębiorstwa, w które zainwestował, a nie trunki konkurencje, bądź te dostępne w sklepie za rogiem.

Podsumowując, nie ma żadnych wątpliwości, że aktywność firm na rynku crowdfundingowym pozwala dotrzeć do większej liczby klientów. Dotyczy to w szczególności firm oferujących produkty B2C, które skierowane są do szerokich grup odbiorców. Bardzo często po prostu klienci mają do nich stosunek emocjonalny i budzą one duże zainteresowanie w sieci – zwłaszcza w mediach społecznościowych. Dzięki temu za pomocą kampanii crowdinvestingowej można szybko zyskać rozgłos, co następnie przekłada się na skuteczne zgromadzenie kapitału oraz budowanie świadomości marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj