Chyba już nikogo nie trzeba przekonywać, że crowdfunding kompletnie zmienił sytuację na rynku niewielkich, młodych, prężnie rozwijających się przedsiębiorstw oraz tych projektów, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem. Powstanie udziałowego modelu finansowania społecznościowego zaoferowało startupom niezwykle dogodną szansę pozyskiwania finansowania – taką, o której w przeszłości mogły tylko pomarzyć. I coraz chętniej przedsiębiorstwa tę możliwość wykorzystują – w latach 2016-2021 equity crowdfunding w Polsce wzrósł o ponad 4900%.
Jak za pomocą crowdfundingu firma może pozyskać znacznie szersze grono klientów?
Nie jest żadną tajemnicą, że kampania equity crowdfundingowa stanowi w zasadzie idealne narzędzie do napędzenia machiny promocyjnej naszego biznesu. Zwróćmy uwagę na prosty fakt – nawet jeśli podczas emisji nie uda nam się zebrać potrzebnego kapitału, to dzięki naszej obecności na popularnej platformie udziałowego finansowania społecznościowego, o naszym biznesie błyskawicznie robi się głośno, zaczynają się nim interesować media branżowe, budowana jest świadomość naszego produktu i rozpoznawalność naszej marki.
Duża w tym rola samej platformy crowdfundingowej, do której zadań należy szeroko rozumiane doradztwo i wykonawstwo na płaszczyźnie marketingowej. Starają się one wraz z nami w pełni wykorzystać potencjał komunikacyjny naszego biznesu i poprowadzić maksymalnie skuteczną kampanię wizerunkową. Prowadzone są tutaj zatem skoordynowane działania z zakresu marketingu i PR. Takie doradztwo wizerunkowe pozwala emitentowi przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową, która wyjaśni potencjalnym inwestorom, że jego biznes ma solidne podstawy, jest rozwojowy i daje udziałowcom szansę zarobić.
Z tego powodu equity crowdfunding jest tak popularny w branży alkoholi kraftowych. Praktycznie każdy akcjonariusz będący jednocześnie naszym klientem dołoży wszelkich starań, aby w jego lodówce zawsze czekały – nie tylko na niego, ale i jego gości – piwa kraftowe przedsiębiorstwa, w które zainwestował, a nie trunki konkurencje, bądź te dostępne w sklepie za rogiem.
Podsumowując, nie ma żadnych wątpliwości, że aktywność firm na rynku crowdfundingowym pozwala dotrzeć do większej liczby klientów. Dotyczy to w szczególności firm oferujących produkty B2C, które skierowane są do szerokich grup odbiorców. Bardzo często po prostu klienci mają do nich stosunek emocjonalny i budzą one duże zainteresowanie w sieci – zwłaszcza w mediach społecznościowych. Dzięki temu za pomocą kampanii crowdinvestingowej można szybko zyskać rozgłos, co następnie przekłada się na skuteczne zgromadzenie kapitału oraz budowanie świadomości marki.