Iron VR – spółka zależna Carbon Studio – planuje przeprowadzenie emisji akcji w formule crowdinvestingu jeszcze w tym roku, a jej debiut na rynku NewConnect planowany jest na 2021 r., podała spółka.
„Ze względu na dynamicznie rozwijający się rynek wirtualnej rzeczywistości, planujemy w przyszłym roku dołączenie Iron VR do grona spółek notowanych na NewConnect, aby podnieść wiarygodność spółki w oczach inwestorów, kontrahentów i przyszłych partnerów biznesowych. Wcześniej jednak przeprowadzimy emisję akcji spółki, która ma nam pomóc w dynamicznym rozwoju firmy. Emisja odbędzie się już niebawem” – powiedziała prezes Iron VR i członek zarządu Carbon Studio Karolina Koszuta, cytowana w komunikacie.
Szczegóły emisji oraz cele kampanii Iron VR przedstawi wkrótce. Warunki oferty zostaną zaprezentowane na platformie CrowdConnect.pl jeszcze w tym roku. W procesie tym wspierać studio będzie Dom Maklerski INC, podano także.
„W przyszłym roku zamierzamy także przenieść notowania akcji Carbon Studio z NewConnect na GPW. Niewątpliwie 2021 rok będzie dla nas przełomowy. Dodatkowo, jako Iron VR, liczymy na doświadczenie rynkowe Carbon Studio, które mam nadzieję pomoże spółce w płynnym procesie wejścia na parkiet. Zdradzę też, że w Iron będziemy wykorzystywać technologię Aurelius, którą używamy przy pracach Carbona. Ma ona na celu przyspieszyć pracę nad projektami studia” – dodała Koszuta.
W sierpniu 2020 Iron VR zawarło umowę o ścisłej współpracy z Movie Games, która polega na stworzeniu czołowych gier z portfolio warszawskiego studia do wirtualnej rzeczywistości, przypomniano.
„Współpraca z Movie Games jest zgodna z założoną przez nas strategią, polegającą na pozyskiwaniu zewnętrznych gier. Projekty naszego partnera pozwolą nam tworzyć gry VR na sprawdzonych i uznanych tytułach, które powstały na klasycznym rynku PC-owym. Wkrótce przedstawimy tytuły, nad którymi będziemy pracować” – powiedziała Koszuta.
Movie Games, której akcje są notowane na NewConnect, jest także akcjonariuszem spółki Iron VR. Posiada 10% jej akcji. To wynik pozyskania przez studio akcjonariuszy związanych z branżą gier wideo, bowiem w III kw. br. do Iron VR trafiło ponad 0,91 mln zł.
„Działalność spółki jest i będzie finansowana ze środków pochodzących od zewnętrznych partnerów. Natomiast nadal zachowujemy pełną kontrolę nad firmą. Carbon Studio posiada 43,9% akcji Iron VR, a udział w głosach na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy wynosi 61%” – dodała.
Spółka przypomina, że kilka dni temu swoją premierę miał najnowszy sprzęt wirtualnej rzeczywistości. Na rynku pojawiły się gogle Oculus Quest 2, należące do marki Facebook.
„Wraz z pojawieniem się OQ2 spodziewamy się napływu wielu nowych użytkowników VR. Nasze produkcje będą gotowe do obsługi nowego sprzętu VR” – powiedział członek zarządu Carbon Studio Aleksander Caban.
Iron VR powstało w styczniu 2020 w celu tworzenia mniejszych gier (na własnych IP) opartych o zaawansowany koncept rozgrywki oraz przenoszenie gier innych producentów do wirtualnej rzeczywistości. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii XR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Spółka tworzy wysoko oceniane gry wideo w modelu premium. W celu uzyskania istotnych i trwałych przewag konkurencyjnych w ramach obranej specjalizacji, stale rozszerza know-how z dziedziny tworzenia tytułów XR (wspólna nazwa dla VR i AR). Spółka jest notowana na NewConnect od grudnia 2019 r.