Druga runda inwestycyjna spółki Pora na Pola

Pora na PolaPierwsza emisja spółki Pora na Pola miała miejsce w pierwszej połowie 2019 roku. Wtedy nie udało się zrealizować celu 720 tysięcy złotych. Jednak zgromadzone 262 tysiące złotych za pomocą 320 akcjonariuszy i tak stanowiło duży sukces dla projektu i pozwoliło mu się odpowiednio rozwijać.

Tym razem za pomocą platformy Beesfund wypuszcza ona 25 073 akcje po cenie 35,90 PLN. Przekłada się to na łączną kwotę 900 tysięcy złotych, którą zamierza przeznaczyć na rozwój wsparcia sprzedaży dla małych rolników i producentów z pasją poprzez budowę pierwszej platformy subskrypcyjnej zdrowego żywienia.

Pora na Pola – podstawowe informacje

Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu. Zrzesza on sprawdzonych rolników oraz producentów najwyższej jakości żywności. Stawia na uczciwie prowadzone gospodarstwa, małe manufaktury, sprawdzony produkt i wspaniałych tworzących go ludzi. Dostarcza starannie wyselekcjonowane, świeże wyroby do domów klientów w całej Polsce.

Aspiracją spółki jest poprawienie nawyków żywieniowych w naszym kraju. Filary jej działalności to:

  • Platforma internetowa – budowa i utrzymanie serwisu oraz aktualizacja oferty
  • Weryfikacja dostawców – wybór najlepszych rolników i producentów do współpracy, kontrola jakości produktów
  • Organizacja logistyki – odbiór zamówionych wyrobów od producentów, magazynowanie, konfekcja, transport do klienta

Dzięki zeszłorocznej emisji, poprzez Pora na Pola w 2019 roku udało się sprzedać trzykrotnie więcej produktów niż w 2018. W tym roku, prawdopodobnie ze względu na epidemię i kwarantannę, dynamika wzrostu sprzedaży znacząco się zwiększyła. W samym kwietniu o ponad 1000% w stosunku do ubiegłego roku. Rośnie również średnia wartość zamówienia.

W marcu spółka otrzymała grant w wysokości niemal 500 tysięcy złotych na prace badawczo-rozwojowe nad algorytmem predykcji koszyka w modelu subskrypcyjnym w ramach Programu Regionalnego “Fundusze Europejskie”.

Pora na Pola – cel emisji

Strategia rozwoju w najbliższym roku zakłada skupienie się na działaniach zapewniających jak największą wygodę i automatyzację procesu składania i obsługi zamówień. To wszystko wykorzystując zarówno powszechnie stosowane funkcjonalności poprawiające UX, jak i innowacyjne rozwiązanie modelu predykcji koszyka. Jednocześnie planuje prowadzić działania marketingowo-sprzedażowe i związane z rozwojem oferty tak, aby wypracowany model biznesowy pozwolił osiągnąć zysk z bieżącej działalności operacyjnej już w drugim kwartale 2021 roku.

Do realizacji tych celów potrzebne jest zgromadzenie 900 tysięcy złotych. Większość tej sumy (650 tysięcy) ma być przeznaczona właśnie na:

  • Wdrożenie i rozwój subskrypcyjnego modelu sprzedaży
  • Pracę nad algorytmem predykcji koszyka zakupowego
  • Sprzedaż i marketing

Reszta środków ma zostać przeznaczona na budowę nowej platformy IT oraz rozwój oferty. W dalszej przyszłości planowana jest z kolei ogólnopolska kampania reklamowo-zasięgowa oraz budowa własnej farmy z centrum logistycznym. Zbiórka trwa do 18 czerwca, wyemitowano 25 073 akcje po cenie 35,90. Do tej pory 350 inwestorów nabyło 9157 z nich.

Potencjał dla akcjonariuszy

Pora na Pola to stabilny biznes z perspektywami na lata. W przyszłym roku już planuje przeprowadzić trzecią rundę finansowania za pomocą equity crowdfundingu, a następnie reinwestować zyski. Pierwszą wypłatę dywidendy zamierza przeprowadzić za rok 2023.

Z kolei w perspektywie pięciu lat spółka ma na celu zaoferowanie wyjścia z inwestycji. Dokona tego poprzez wykup przez inwestora branżowego lub wejście na rynek NewConnect. Wszystko w zależności od tego, które rozwiązanie będzie korzystniejsze dla spółki i akcjonariuszy.

Equity crowdfunding na platformie Beesfund

Beesfund to polska platforma crowdfundingu udziałowego założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”.

Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok, a tempo tej tendencji w ostatnich trzech latach gwałtownie się zwiększyło. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 74 emisje, zebrano łączną kwotę ponad 46 milionów złotych, a brało w tym udział ponad 47 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.

Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarnii whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.

Pora na Pola, czy osiągnie sukces?

Pora na Pola sprawia wrażenie spółki z innowacyjnym pomysłem na siebie, a dzięki temu ogromnym potencjałem. Co więcej rozwija się ona w stabilny sposób, a jej model działania i dalsze inwestycje zaplanowane są na długie lata. Dlatego, przy odpowiednim wsparciu akcjonariuszy wydaje się ona posiadać spore szanse osiągnięcia sukcesu na rynku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj