Autonomiczne myjnie nie przemawiają do inwestorów?

Autonomiczne myjniePlatforma Beesfund jest miejscem wielu ciekawych zbiórek crowdfundingu udziałowego. Obecnie można na niej zainwestować w różne innowacyjne projekty szukające swojej niszy. Nowinką techniczną na rynku są chociażby autonomiczne myjnie od Washplanet S.A.

Washplanet S.A. – podstawowe informacje

Washplanet S.A. to spółka zajmująca się tworzeniem ekologicznych autonomicznych myjni samochodowych. Autonomiczne myjnie wyróżniają się zminimalizowaniem strat związanych z ubytkiem wody w połączeniu z pozyskiwaniem jej z czynników atmosferycznych, a co więcej, są zasilane energią słoneczną.

Opatentowana i kompaktowa konstrukcja myjni przyczynia się do łatwości jej transportu i umożliwia maksymalnie krótki czas montażu. Dodatkowo produkuje również zespoły filtrujące do wszystkich istniejących myjni.

Jest to jedyna firma na świecie z patentem na autonomiczne myjnie, które oszczędzają czas, wodę i energię, a przy tym nie wypuszczają ścieków. Prototyp został skonstruowany w 2015. 12 miesięcy później pierwszy model oddano do użytku.

Te urządzenia to składane kompozyty bazujące na wodzie oraz panelach słonecznych. Specjalnie skonstruowana pompa oraz filtr przepuszczają wodę deszczową. Następnie przechodzi ona proces filtracji i zostaje ponownie oddana do użytku. Koszt myjni z jednym stanowiskiem to 160 tysięcy złotych, natomiast z dwoma 230 tysięcy PLN.

Autonomiczne myjnie – cele inwestycyjne

Aby firma miała umożliwiony dalszy rozwój oraz sprostała obecnej ogromnej ilości zamówień, potrzebuje on nowej, znacznie większej hali produkcyjnej. Zakupiła już nawet odpowiednią działkę pod to przedsięwzięcie.

Głównym celem spółki jest więc jej wybudowanie, wraz z wyposażeniem, suwnicą, zapleczem biurowym oraz strefą klienta z placem demonstracyjnym. Potrzebuje ona na to 1,5 miliona złotych. Pozostałe środki chce ona przeznaczyć na:

  • Zbudowanie sieci handlowej w Czechach, Słowacji, Niemczech i na Ukrainie (800 tysięcy PLN)
  • Materiały do produkcji i elementy składowe produktów (500 tysięcy PLN)
  • Zaplecze transportowe (500 tysięcy PLN)
  • Badania i testy (500 tysięcy PLN)
  • Reklama i marketing (200 tysięcy PLN)

Aby zrealizować te cele potrzebuje ona zgromadzić kapitał w wysokości 4 milionów złotych, dlatego na platformie Beesfund przeprowadza emisję 160 901 akcji po cenie 24,86 PLN. Kończy się ona 12 czerwca, a do tej pory 49 inwestorów nabyło zaledwie 488 z nich, tak więc szanse na zrealizowanie 100% zbiórki są nikłe.

Autonomiczne myjnie i ich potencjał dla akcjonariuszy

Pierwszą dywidendę spółka planuje wypłacić za 2021 rok. Z kolei w dalszej przyszłości w przyszłości rozważa ona debiut na którymś z parkietów warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Oczywiście w każdym momencie inwestor może również sprzedać swoje akcje, jeśli znajdzie nabywcę.

Equity crowdfunding na platformie Beesfund

Beesfund to polska platforma crowdfundingu udziałowego założona w 2012 roku. Jej siedziba mieści się w Warszawie. Działa pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”.

Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok, a tempo tej tendencji w ostatnich trzech latach gwałtownie się zwiększyło. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 74 emisje, zebrano łączną kwotę ponad 46 milionów złotych, a brało w tym udział ponad 47 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.

Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.

Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarnii whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.

Autonomiczne myjnie czy projekt ma szansę realizacji?

Projekt autonomicznych myjni spółki Washplanet S.A. wydaje się naprawdę interesujący. Jest to iście światowa nowinka techniczna. Co więcej została ona opatentowana, więc mogłaby się okazać silną konkurencją dla standardowych rozwiązań mycia samochodu.

Do tej pory nie zyskała ona jednak uznania inwestorów. Może dotyczy to faktu, że spółka jest praktycznie nowa i nie posiada ona żadnej historii finansowej? Z powodu braku doświadczenia trudno wyrokować czy poradziłaby sobie ona w realiach rynkowych i to pomimo ogromnej ilości zamówień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here