Klabater, w związku z planowaną produkcją i wydaniem gry planszowej na podstawie „Crossroads Inn”, planuje uruchomić kampanię crowdfundingową na platformie Gamefound we wrześniu 2021 r., poinformowała spółka.
„Kampanię crowdfundingową 'Crossroads Inn’ przeprowadzimy w serwisie Gamefound ze względu na jego wysoką rozpoznawalność wśród fanów gier planszowych i ogromne doświadczenie pracujących w nim ludzi, które, jak mamy nadzieję, przełożą się na sukces naszej zbiórki. Nad koncepcją gry współpracowaliśmy ze studiem Sirius Games, które dysponuje dużą wiedzą dotyczącą tworzenia gier planszowych. Wierzę, że ich doświadczenie w połączeniu z naszą znajomością mechanizmów kampanii crowdfundingowych, zaowocują świetną grą planszową – kończy” – powiedział joint-CEO w Klabaterze Michał Gembicki, cytowany w komunikacie.
Gra wideo „Crossroads Inn” zadebiutowała na PC 23 października 2019 i w ciągu kilku godzin od premiery wspięła się na 3 miejsce globalnych bestsellerów serwisu STEAM, osiągając sprzedaż w nakładzie ok. 100 000 egzemplarzy (wraz z dodatkami). 19 maja 2021 roku gra ukazała się również na konsolach Xbox One oraz Series X, a wkrótce tytuł pojawi się na platformie Nintendo Switch.
Planszowa wersja Crossroads Inn to gra ekonomiczna, która podobnie jak komputerowy oryginał, pozwoli graczom zarządzać karczmą. Gracze zbudują lokal od podstaw, przygotują smaczne posiłki, a wszystko po to, aby spełnić oczekiwania gości pochodzących z różnych klas społecznych: od prostych mieszkańców krainy, po przedstawicieli szlachty i patrycjuszy. Rozgrywka opierać się będzie na przewidywaniu – oraz blokowaniu – ruchów pozostałych graczy, prowadzących konkurencyjne tawerny.
Wcześniej spółka poinformowała, że premiera gry planszowej „Crossroads Inn” planowana jest na II połowę 2022 roku.
Klabater to wydawca i producent gier założony przez CDP Sp. z o.o. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od października 2019 r.