Crowdfunding udziałowy rozwija się w iście zawrotnym tempie. Inwestorzy coraz częściej decydują się wspierać ciekawe projekty licząc, że nabyte udziały zapewnią im satysfakcjonujące zyski w przyszłości. Natomiast przedsiębiorcy znaleźli optymalny sposób gromadzenia kapitału. Popularność tej metody finansowania w Polsce to w dużej mierze zasługa Beesfund. To pierwsza i wciąż wiodąca platforma zajmująca się equity crowdfundingiem w Polsce. Już wkrótce swoją kampanię na niej przeprowadzi polski dystrybutor personalizowanych hiszpańskich rowerów wysokiej klasy – Pol-Sport.
O Pol-Sport
Firma Pol-Sport zajmuje się dystrybucją na polski rynek hiszpańskich rowerów marki Orbea, której możliwości personalizacji tych jednośladów, jak i również standardowa oferta przekraczają wszelkie oczekiwania, nawet pasjonatów. Każdego dnia świat się zmienia, a każdy człowiek jest inny, więc firma także idzie naprzód, rozwija się i oferuje innowacyjne rozwiązania w kolarstwie.
Pol-Sport posiada wieloletnie doświadczenie na rynku. Już dziś współpracuje z ponad 60 sklepami partnerskimi, które oferują swoim klientom gigantyczne możliwości. Od najlżejszych na rynku ram karbonowych, produkowanych z wykorzystaniem ściśle chronionej technologii, po aluminiowe ramy topowej jakości na każdą kieszeń. Dzięki niezliczonym badaniom w laboratoriach oraz na prawdziwych trasach Orbea obejmuje dożywotnią gwarancją wszystkie swoje ramy.
Co więcej, marka oferuje setki kombinacji kolorystycznych swoich rowerów oraz zmiany specyfikacji na poziomie, jakiego nie oferuje żadna inna firma w naszym kraju. Każdy pojazd przechodzi przez ręce Hiszpanów, którzy wkładają całe swoje serce w tę pracę. Tak więc, produkty są w stu procentach “Made in Spain”.
Jednak kolarstwo to nie wszystko. Oprócz samych rowerów Pol-Sport dystrybuuje kompletne wyposażenie triathlonistów marki Orca, trenażery oraz programy treningowe Zycle/BKOOL, łańcuchy rowerowe KMC oraz najwyższej jakości koła Progress.
Pol-Sport na Beesfund
Jaki jest więc cel spółki? To podbijanie rynków sportowych w taki sposób, w jaki jej rowery zdobywają podium podczas zawodów kolarskich. Pol-Sport zamierza więc “zarazić” jeszcze więcej ludzi swoją ogromną pasją do kolarstwa oraz zbudować własną sieć sklepów firmowych. Aby tego dokonać, będzie jednak potrzebować wsparcia finansowego ze strony inwestorów. W tym celu spółka już wkrótce zamierza przeprowadzić emisję na platformie equity crowdfundingowej Beesfund.
Crowdfunding udziałowy na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku, której siedziba mieści się w Warszawie. Popularność Beesfund stale rośnie z roku na rok. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 86 emisji, podczas których zebrano łączną kwotę ponad 56 milionów złotych. Brało w tym udział ponad 62 tysiące zarejestrowanych użytkowników.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą tej platformy odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.
Jeszcze więcej zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarni whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.