Jak działa Unicorn NLP?
Rozwiązania oferowane przez Unicorn NLP można porównać do narzędzi oferowanych przez globalnych gigantów technologicznych (np. IBM Watson NLU, Google NLU, Microsoft Azure, czy Amazon Comprehend), z tą różnicą, że firma dostarcza gotowe rozwiązania, bez konieczności trenowania czy konfigurowania na swoich danych. Pozwala to skrócić czas implementacji sztucznej inteligencji w firmie, a także wykorzystywać oferowaną technologię przez dowolnych klientów, także tych nie posiadających specjalistów w tej dziedzinie. Firma specjalizuje się w budowie dedykowanych rozwiązań do tekstów potocznych (np. opinii, komentarzy, dialogów) i zapewnia rekordową jakość analizy tego typu tekstów nawet na rynku globalnym.
Przed Covid-19 Unicorn NLP rozpoczął współpracę z TripAdvisorem, a także prowadził rozmowy z największymi firmami z sektora Travel&Hospitality. Wszyscy wiemy, że branża turystyczna najszybciej i najsilniej odczuła efekty pandemii. W konsekwencji większość firm z tego obszaru zawiesiła nowe projekty, a firmy takie jak TripAdvisor czy Booking zwolniły 25% osób.
Założyciele zdecydowali, że nie będą czekać, aż rynek turystyczny stanie z powrotem na nogi i postanowili dostosować technologie na inne dobrze prosperujące dziedziny. Przykładem takich dziedzin mogą być Gry i Aplikacje, Food Delivery, chaty (np. LiveChat), czy e-commerce (Amazon, eBay, Allegro). Założyciele są pewni, że uda się powtórzyć sukces jaki odnieśli w Travel&Hospitality.
Unicorn NLP i equity crowdfunding na własną rękę
Firma zdecydowała się na samodzielne przeprowadzenie kampanii. Dzięki kontaktom w Polsce i za granicą nie ograniczają się geograficznie do pozyskania kapitału. Unicorn NLP chce zgromadzić szerokie grono aniołów biznesu i partnerów z różnych dziedzin.
Doświadczenie z inwestorami VC, zarówno w Polsce jak i w Dolinie krzemowej, mają już za sobą. Jak wszystko, miało one swoje wady i zalety i nie jest obecnie spójne z ich strategią. Dodatkowo, ich oferta to niestandardowy produkt przyszłości, jakim są gotowe moduły sztucznej inteligencji. Różnią się one od standardowych łatwo-wytłumaczalnych produktów oferowanego przez platformy crowdfundingowe.
Stąd, po naradach i burzach mózgu zdecydowali się na samodzielne przeprowadzenie kampanii, która najbliższa ideą jest do popularnego ostatnio tzw. crowdfundingu udziałowego (ang. Equity CrowdFunding). Ma jednak dodatkowe mechanizmy, które mają zapewnić korzystny dla obu stron model (tzw. “win-win” model).
Oprócz standardowego objęcia udziałów w firmie, inwestor/partner partycypuje w przychodach firmy (wypłacanych co kwartał), a także otrzymuje nawet do 10% wartości generowanych przychodów za pomoc w pozyskaniu klienta.
Ta forma pozwala na znalezienie nie tylko inwestorów polskich i zagranicznych, ale także partnerów specjalizujących się w różnych dziedzinach, dzięki czemu dywersyfikacja na różne rynki będzie łatwiejsza.
10 modułów sztucznej inteligencji rozumienia tekstu
Produktem oferowanym przez Unicorn NLP jest 10 modułów sztucznej inteligencji rozumienia tekstu. Każdy moduł dotyczy innej dziedziny np. rozumienie opinii e-commerce, opinii gier i aplikacji, opinii o restauracjach, food delivery, opinii o lekach, czy kognitywna analiza chatów.
Technologia od podstaw była budowana do przetwarzania języka potocznego i jest na tyle odporna na błędy, że może przetwarzać teksty przetłumaczone maszynowo (np. za pomocą Google Translate). Dzięki temu, opracowany silnik rozumienia języka jest skalowalny na 105 języków od pierwszego dnia wdrożenia, co jest unikalne na skalę światową.
Skuteczność rozpoznawania tekstów potocznych za pomocą technologii Unicorn NLP zbliżona jest do jakości analizy przez człowieka. Pozwala to na wprowadzenie nowej generacji usług i aplikacji (np. personalizacja wyszukiwania, wprowadzenie nowych filtrów semantycznych opartych na opiniach użytkowników, automatyczne uczenie tzw. Chatbotów na podstawie opinii, automatyczne rekomendacje dla właścicieli produktów na podstawie tekstów potocznych, szczegółowe porównywanie cech produktów i usług, nowe systemy rekomendacji produktów i usług, i wiele innych).
Wyobraź sobie świat, gdzie każda opinia ma znaczenie i może być wykorzystana dla korzyści innych.
Wyobraź sobie świat, gdzie wybierając dany produkt lub usługę, algorytmy przeanalizują w kilka sekund miliony opinii na ten temat i możesz skorzystać z doświadczenia innych.
Wyobraź sobie świat, gdzie decyzja każdego człowieka o sposobie leczenia będzie podejmowana nie tylko na podstawie zaleceń lekarza, ale na podstawie doświadczenia milionów osób.
Dzięki odpowiedniej technologii, ludzie nie będą przytłoczeni ilością informacji, tylko będą one działać na ich korzyść. Mając technologie rozumienia tekstów potocznych, można połączyć cząstkową (ale bardzo przydatną) wiedzę zawartą w tych źródłach i zbudować interfejs do inteligencji wszystkich ludzi – kolektywnej inteligencji. Kolektywna inteligencja jest przyszłością, a Unicorn NLP aspiruje by być liderem technologicznym w tej dziedzinie.
Oparcie o model Technology-as-a-Service
Oferowany produkt jest w modelu Technology-as-a-Service (TaaS), który zyskuje coraz większą popularność na świecie. Wszyscy znamy sukces modelu Software-as-a-Service, gdzie firmy oferują oprogramowanie w modelu abonamentowym bez konieczności zakupu i instalacji.
Technology-as-a-Service jest to model w którym rozliczenie zależne jest od dostępu do technologii oraz liczby przetworzonych tekstów. Dzięki temu, każda firma może mieć dostęp do zaawansowanych technologii, nie inwestując ogromnych nakładów w samodzielne opracowanie modułów sztucznej inteligencji.
Gdy 10 lat temu firma Nuance uruchomiła usługę rozpoznawania mowy, kosztowała ona 1 centa za przetworzenie formatu mp3 na format tekstowy. Kilka lat później, m.in. za sprawą usługi TaaS doszła do przychodów ponad miliarda rocznie, a obecnie ponad 10 000 tysięcy firm buduje swoje produkty/usługi bazując na ich technologii.
Inne firmy, które oferują Technology-as-a-Service to Google, IBM Watson, Microsoft Azure, Amazon Comprehend, czy nasza polska, wykupiona przez Amazona, IVONA. Zapotrzebowanie na tego typu usługi bardzo szybko rośnie np. Technologia Microsoft Azure oferowaną w modelu Technology-as-a-Service wykazuje przyrost aż 63% rocznie.
Technologia opracowana przez Unicorn NLP pozwala na co najmniej 10 razy szybsze budowanie modułów sztucznej inteligencji – w porównaniu do obecnych metod głębokiego uczenia maszynowego (ang. Deep Learning). Co więcej, technologia jest też mocno zoptymalizowana i przez to dużo szybciej przetwarza teksty oraz wymaga o wiele mniejszego nakładu mocy obliczeniowych niż za pomocą obecnie stosowanych podejść przetwarzania tekstu. Dzięki temu, za stosunkowo niedużą jak na tego typu technologię, kwotę 500 000 euro (cel kampanii), firma opracuje 10 modułów sztucznej inteligencji w przeciągu 20 miesięcy.
Czy samodzielny equity crowdfunding przyniesie sukces?
Założyciele Unicorn NLP wierzą, że znajdą inwestorów zarówno polskich i zagranicznych. Produkt jest na tyle ciekawy, nowatorski oraz wpisujący się w obecne trendy, że odzew jest naprawdę duży. Produkt może stanowić bardzo ciekawe uzupełnienie portfela inwestycyjnego i można za stosunkowo niewielki nakład inwestycyjny być częścią przyszłości, czyli modułów sztucznej inteligencji oferowanych w modelu Technology-as-a-Service.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na na stronie.