Rozwój rynku nieruchomości w Polsce wciąż wydaje się dość mocno ograniczony. Za podstawowy problem uchodzi wysoki próg wejścia w taką inwestycję. Nie da się jednak zaprzeczyć, iż stopa zwrotu okazuje się później niezwykle satysfakcjonująca. Zwłaszcza jeśli mowa o popularnych kierunkach turystycznych. Nad polskie morze z roku na rok przybywają coraz większe tłumy, a słoneczna pogoda utrzymuje się w ostatnich latach przez większość lata. Na razie nic więc nie zapowiada, że ta tendencja miałaby ulec zmianie. W takim razie budowa nowych obiektów dla odwiedzających popularne kurorty nad morzem Bałtyckim wydaje się aktualnie świetnym pomysłem. Tę sytuację pragnie wykorzystać spółka Blue S.A., która już wkrótce przeprowadzi kampanię na platformie equity crowdfundingowej Beesfund.
Blue S.A.
Czy myślałeś kiedyś o własnej działce nad morzem? Wielu turystów odwiedzających Bałtyk marzy o tym, aby jak najszybciej tu wrócić. Część z nich marzy, by posiadać własny dom nad Bałtykiem. Blue S.A. pragnie wyjść naprzeciw ich życzeniom. To deweloper ukierunkowany na budowę lokali użytkowych, domków rekreacyjnych oraz całorocznych. Jego celem jest oferowanie klientom nieruchomości nad morzem w bardziej korzystnych cenach niż obecnie oferuje rynek.
Pracowników spółki łączy pasja i miłość do Bałtyku, dlatego pierwszą inwestycję pragną zrealizować w miejscowości Jezierzany pod Jarosławcem. Jest ona położona między Ustką a Darłowem w odległości 2,7 km od morza oraz 450 metrów od jeziora Wicko. Kompleks wypoczynkowy ma składać się z kilkudziesięciu domów oraz lokali użytkowych z pełną infrastrukturą ośrodka wypoczynkowego: recepcją, restauracją, basenem, sauną, etc.
Spółka pragnie, aby jej nieruchomości trafiły do szerokiego grona inwestorów oferujących je pod wynajem, a także do rodzin, które pragną posiadać własny domek nad morzem. Blue S.A. zamierza również jako pierwsze w Polsce oferować swoje nieruchomości w systemie timeshare, bardzo popularnym w USA.
Aby zrealizować swoje śmiałe plany, deweloper potrzebuje jednak wsparcia finansowego ze strony inwestorów. W tym celu już niebawem zamierza on przeprowadzić emisję akcji na platformie equity crowdfundingowej Beesfund.
Crowdfunding udziałowy na platformie Beesfund
Beesfund to polska platforma equity crowdfundingu założona w 2012 roku działająca pod hasłem “Pomagamy zrealizować dobre pomysły”. Popularność Beesfund stale rośnie. Od początku jej istnienia przeprowadzono już 86 emisji i zebrano łączną kwotę ponad 55 milionów złotych. W kampaniach brało udział ponad 62 tysięcy zarejestrowanych inwestorów.
Najgłośniejsza emisja akcji przeprowadzona za pomocą Beesfund odbyła się w lutym 2019 roku. Wtedy piłkarska spółka Wisła Kraków w celu zgromadzenia kapitału na spłatę zadłużenia, wypuściła 40 tysięcy akcji o łącznej wartości 4 milionów złotych. W ciągu doby wszystkie zostały wykupione przez 9126 inwestorów.
Większą kwotę zebrał z kolei projekt Wolf & Oak Distillery zajmujący się prowadzeniem pierwszej profesjonalnej destylarni whiskey w Polsce i oczywiście produkcją tego trunku. Zgromadzony kapitał wyniósł rekordowe 4 202 820 PLN, 31 111 akcji znalazło 1482 nabywców.