The Beast Inside – pierwsza gra od Illusion Ray
Studio Illusion Ray zadebiutowało na rynku w 2019 roku, wydając na PC produkcję stanowiącą połączenie gry przygodowej i survival horroru zatytułowaną The Beast Inside. Do produkcji wykorzystano wówczas technologię Unreal Engine 4, co w połączeniu z techniką fotogrametrii zapewniło wysokiej jakości oprawę graficzną, momentami ocierającą się o fotorealizm. Gra spotkała się z bardzo przychylnym przyjęciem zarówno w środowisku branżowym jak i wśród graczy.
The Beast Inside otrzymało nawet nagrodę Pixel Award i było nominowane do amerykańskiej nagrody The Webby Awards w kategoriach “Najlepsze Efekty Wizualne” oraz “Najlepsza Gra Przygodowa”, równocześnie zwyciężając w tej pierwszej. The Webby Awards nazywane jest “Internetowymi Oscarami”. Nagrody te przyznawane są corocznie przez International Academy of Digital Arts and Sciences za najlepsze projekty internetowe.
The Beast Inside do dziś może poszczycić się fantastycznym odbiorem na platformie Steam – aż 84% z blisko 4500 recenzji jest pozytywnych. Całkowita sprzedaż gry na PC wyniosła do tej pory 512 tysięcy egzemplarzy.
Doświadczony zespół siłą Illusion Ray
Illusion Ray zostało założone w 2009 roku, a siedziba studia znajduje się w Szczecinie. Na czele Illusion Ray stoi Łukasz Smaga – założyciel studia i pierwszy twórca z Polski, który otrzymał wspomnianą nagrodę Webby Awards za wizualną stronę gry komputerowej. Reszta zespołu składa się z doświadczonych osób, pracujących poprzednio między innymi dla Platige Image czy Techlandu. Dyrektorem Technicznym studia, odpowiadający za aspekty techniczne gier, game design i grafikę jest Dominik Sójka, a stanowisko Level Designera ustalającego świat gry i główne filary należy do Kamila Pazderskiego.
Współpraca z funduszem Bellwether Rocks
Illusion Ray współpracuje obecnie z funduszem inwestycyjnym Bellwether Rocks specjalizującym się w projektach z rynku cyfrowej rozrywki. Fundusz venture building utworzyli: Marcin Kobylecki, który w swoim dorobku artystycznym może pochwalić się współpracą w produkcji “Miasto ruin” dla Muzeum Powstania Warszawskiego i nominowanej do Oscara “Katedry” Tomasza Bagińskiego oraz Kamil Cisło – licencjonowany makler papierów wartościowych, który w swojej karierze doradzał spółkom w poszukiwaniu kapitału oraz wchodzeniu na GPW i NewConnect. Członkiem Rady Nadzorczej jest Jacek Dukaj, pisarz fantasy.
Kolejne plany Illusion Ray
Głównym celem Illusion Ray jest obecnie dokończenie portowania gry The Beast Inside na konsole. Premiera planowana jest na Halloween 2022 roku.
Studio pracuje już także nad nową grą z gatunku action RPG zatytułowaną Wardogz. Jej bohaterem będzie członek tytułowej organizacji walczącej o pokój, któremu przyjdzie zmierzyć się ze światem maszyn i mutantów osadzonym w realiach zniszczonej i tęchnącej ropą krainy Hellstain. To unikalna mikstura magii i techniki, jak również jeden z bardzo niewielu wydanych do tej pory tytułów, który stawia na specyficzny setting jakim jest Dieselpunk. A to wszystko w otwartym uniwersum. Premiera Wardogz planowana jest na koniec roku 2023.
W komunikacie prasowym CEO Illusion Ray, Łukasz Smaga poinformował, że stworzenie The Beast Inside było cenną lekcją produkcji gry, jak i jej wydania. Ta wiedza owocuje już teraz, dzięki czemu studio – ze swoją mocną ekipą oraz współpracą z Bellwether Rocks – może sporo osiągnąć w gatunkach gier, które w naszym kraju nie powstają hurtowo. Ambicją całego zespołu jest zbudowanie na przestrzeni najbliższych 2 lat profesjonalnego studia, które regularnie będzie wydawało gry z segmentu A++.
Warto dodać, że na przełomie 2024 i 2025 roku planowany jest również sequel hitowej gry – The Beast Inside II.
Emisja na platformie Navigator Crowd i plany debiutu na NewConnect
Illusion Ray zapowiedziało emisję crowdfundingową na platformie Navigator Crowd, która ma zostać przeprowadzona jeszcze tej wiosny. Zadeklarowana kwota zbiórki ma wynieść 1,2 miliona złotych. Środki pozyskane z emisji będą przeznaczone na dokończenie portowania gry The Beast Inside na konsole oraz dalsze prace nad grą Wardogz.
Z kolei w połowie 2023 roku Illusion Ray planuje zadebiutować na parkiecie giełdowym, konkretnie na rynku NewConnect.